דף הבית / המשבר ופתרונו / משמעות החיים כבסיס לעיצוב האדם

משמעות החיים כבסיס לעיצוב האדם

דעה (מ.ברבולין): ידוע שהמושגים של טוב ורע הם יחסיים. היכן הגבול שצריך לשמור עליו כדי לא לפגוע – לא בעצמך, לא באחרים וגם לא בטבע? היכן המנגנון שמסדר ומכוון לערוץ המתאים את התנהגות האדם? איך לסדר את העולם שבו לא רק שלא יזיקו, אלא גם ידעו כיצד חייבים לסדר את החיים? בשביל כל זה אנחנו חייבים להשיג את מטרת החיים, המטרה של הציוויליזציה המודרנית, ומהמטרה הזאת להגדיר את השינויים ההכרחיים בחברה.

מהיווצרות האדם, שבו בעצמו כלולה מטרת החיים שלו, אשר הוא חייב לממש בתהליך של הכרת המוסר ויצירת הקשר עם הסביבה החיצונית ובה לממש את האהבה והמחויבות.

מטרת החיים היא תוצאה שיטתית של מערכת הפעילות של הגוף האנושי. הצורה של הביטוי שלו זה תיאור תמונה מחשבתית שמיוצגת באורח החיים.

ערך המשמעות הקושר פעילות מנטלית ומציאות אובייקטיבית, שייך בבת אחת גם לחפץ וגם לנושא, קושר את העולמות הפיסיים והפסיכולוגיים. מטרת החיים שמבטיחה מעבר איכותי, מופיעה כחוק שקושר את האדם והמעשים שלו. האישיות זה מכלול של היחסים החברתיים.

חוק משמעות החיים מספק את השילוב של התכונות המוסריות של עולמו הפנימי של האדם והגילויים של התכונות האלה. בעזרת המחשבה והמשמעות, מתרחש תיאום בין טבע האדם והאני, שאינו תואם לטבע ולפעולות הגשמיות.

המשמעות המהותית של החיים היא בהמשך האין סופי של החיים דרך אורח החיים.

ידיעות קודמות בנושא:
אל תיכנע לזרם הרדום
שינוי טבע האדם בזמננו
להשיג את סוד החיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest