דף הבית / חינוך, ילדים / ברוכים הבאים לחברה האינטגרלית

ברוכים הבאים לחברה האינטגרלית

שאלה: כל מערכת שהולכת ונבנית, במוקדם או במאוחר, נתקלת בהתנגדות חיצונית של העולם הסובב. אילו צורות של התנגדות מידענית ניתן ליצור בחברה האינטגרלית?

נניח, שהעולם הסובב מתייחס בינתיים באדישות לבניית החברה האינטגרלית. אבל בשלב כלשהו אנחנו נתחיל להפריע להם, אפילו בזה, שבחברה האינטגרלית חיים בני אדם בצורה יותר טובה ויותר מאושרת. אז מצידם תתחיל ההתנגדות. בכל מקרה קיימת סביבה עוינת.

תשובתי: קודם כל, אני חושב, שלא צריכה להיות סביבה עוינת. החברה הזאת לא צריכה להיות פתוחה לכולם. בהחלט צריכים להיות לה איזה שהם אזורי חיץ, שבהם מתחנכים כל אלה שרוצים להצטרף אליה ולאחר שעוברים לימודים רציניים, הכשרות, שילוב הדרגתי, אז נכנסים לחברה האינטגרלית.

זה מה שלא נעשה באירופה. הצרפתים החלו לקבל את כולם מצפון אפריקה, שכביכול, "אנחנו כבשנו אתכם ועכשיו נותנים לכם אפשרות לבוא אלינו". זו הייתה פוליטיקה לא חכמה לחלוטין, כאשר אנשים שלא רצו להשתלב בחברה הצרפתית, שלא רוצים לשנות לחלוטין כלום, עברו לצרפת. כך הם גם נשארו זרים לתרבות הצרפתית, לשפה, לדת ולכל השאר.

אותו הדבר גם עם השוק האירופאי, שבמקום זה יצא להם ממש שוק. לפני שמנהיגים את המושג "השוק המשותף", הם היו צריכים להחדיר חינוך והשכלה אינטגרליים עבור כל האירופאים, כדי להביא את כולם להבנה אחת, לתרבות אחת, לאיזה שהן תכונות אחידות, לרצון לשיתוף פעולה הדדי, כדי להזמין על עצמם אנרגיה עליונה, את הכוח האינטגרלי של הטבע.

זה לא היה, לכן, נכון להיום, הם לא יודעים מה לעשות. והפיתרון, הוא אותו הפיתרון ועדיין תלוי באוויר. הם היו יכולים גם עכשיו לעשות את זה, אבל לא עם אותה ההנהגה שנמצאת בשלטון.

לכן, אם תיווצר חברה כזאת, היא ודאי צריכה לשמור על עצמה מכל השאר. כלומר היא צריכה לפתח סביבת עבודה רחבה מאוד בחינוך האינטגרלי: "בבקשה, אתם יכולים להצטרף אלינו, יש מקום לכולם, אבל רק לאחר שתעברו קורס של חינוך והשכלה, הכשרות מסוימות ותתחילו לחיות, ללמוד ולעבוד לפי העיקרון הזה. רק לאחר מכן אתם כבר מהווים חברים של החברה שלנו".

מתוך שיחה עם ולדימר קרסנוב על עולם אינטגרלי ונוסחה לחברה אינטגרלית, 01.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מערכת החיסון של החברה האינטגרלית
ללא צנזורה אין חינוך
סקירה קצרה של הקורס ללימוד אינטגרלי – השפעת הסביבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest