דף הבית / חינוך, ילדים / ללא צנזורה אין חינוך

ללא צנזורה אין חינוך

שאלה: בעת עיצוב הדגם של המדיניות החברתית, אנחנו התחלנו לחשוב מה לעשות עם ההשפעה המידענית החיצונית מצד הטלוויזיה, העיתונות וכדומה. אנחנו עיבדנו כמה דגמים (מודלים).

אחד הדגמים, זו פתיחות מוחלטת. אבל היא לא התאימה, מפני שהאדם, שהולך אחר פיתויים, נשאר, כפי שאמרת בצורה נכונה, בדרגת בהמה.

הדגם של הסודיות המוחלטת, גם הוא לא עבד, כי "הפרי האסור הוא מתוק". נעשית חסימה: ברית המועצות, מסך הברזל, המידע אינו מחלחל וכולי.

הדגם היחיד שיכול להיות שהיה רואה אור, הוא ללא שום צנזורה. אבל כל מקור מידע מקבל את דרגת האמון המסוים כלפיו, ואת זה עושים המצנזרים הפנימיים. והאדם כבר בעצמו בוחר לעצמו, באיזה מקור מידע הוא רוצה להשתמש: אלה שיש בהם אמון מלא, או שלא. אבל גם הדגם הזה לא עבד מפני שלא היו בו השכלה וחינוך.

תשובתי: אני סבור, שדגם כזה לא יעבוד גם מפני שאנחנו צריכים בהתאם לחינוך ולהשכלה, לבנות השפעה עצמית של הסביבה, בכך שמסתגרים מההשפעה החיצונית.

שאלה: נסתגר, אבל "הפרי האסור הוא מתוק".

תשובתי: אין שום "פרי אסור", מפני שההשקפות של החברה שבה אני נמצא הן כאלה, שעבורי זה לא "הפרי האסור". אני צריך להסתגר, מאחר ובמצב של חולשה אני יכול להתדרדר ולקלקל את כל דרך השינוי שלי מאגואיסט לאלטרואיסט.

לכן, מערכת הבחירה של תוכניות טובות ונכונות, מכל מה שקיים היום, צריכה להיות מיוצבת בצורה ברורה ומדויקת. צריך להיות מסנן מיוחד, צנזורה.

ללא צנזורה אין חינוך, מפני שכל החינוך נעשה תחת השפעת הסביבה. ואילו כאן אתה נותן לכל אדם כזאת סביבה, שללא צנזורה המאמצים שלך יכולים גם לא לעזור.

מצד שני, ודאי שבהתאם לאינטנסיביות של החינוך שלנו ולשאר התנאים החיצוניים, האדם יתחיל להיכנס פחות לכל מיני אתרי אינטרנט וערוצי טלוויזיה המלאים בזבל. אבל אנחנו צריכים לעזור לו, אחרת זה יהיה כמעט ולא מועיל, מפני שכל עוד האגו עדיין פועל באופן ברור בתוך האדם, הוא יחייב אותו לטייל בכל הריקבון של האינטרנט.

מתוך שיחה עם ולדימר קרסנוב על עולם אינטגרלי ונוסחה לחברה אינטגרלית, 01.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מערכת החיסון של החברה האינטגרלית
ברוכים הבאים לחברה האינטגרלית
סקירה קצרה של הקורס ללימוד אינטגרלי – השפעת הסביבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest