דף הבית / המשבר ופתרונו / הכלכלה העולמית נכנסת לעונה של הוריקנים כלכליים

הכלכלה העולמית נכנסת לעונה של הוריקנים כלכליים

דעה: עונת ההוריקנים עוברת מאמצע אוגוסט עד אוקטובר. פחות ידועה אך יותר הרסנית היא התופעה של עונת ההוריקנים הכלכליים, אשר כמעט יום ביומו מתאימה למזג האוויר. ההתאמה בין ההוריקנים הכלכליים וההוריקנים במזג האוויר היא לא במקרה. הכלכלה העולמית היא בדיוק כמו האטמוספרה של כדור הארץ, היא מייצגת מערכת מאוד מאוזנת ומורכבת.

במערכות כאלה כל תזוזה קטנה יכולה להצטבר ולהזמין השפעה גדולה. התוצאה יכולה להיות תגובה אלימה על אירועים שהצטברו במשך הקיץ, שהשווקים מתעלמים מהם. כאשר במשך הקיץ מתרחשים אירועים רועשים, הזעזועים הכלכליים בסתיו מתחילים להיות די סבירים.

הפעילות הכלכלית בסין לא הצליחה להאיץ, על אף הניסיונות של התמריצים. התוצאות הלא מנחמות של התמריצים הסיניים מביעות כישלון של המדיניות הכלכלית. וזה כבר די ברור בכל העולם. האכזבות האחרונות בבריטניה תומכות בהנחה הזו.

באמריקה ובבריטניה מסרבים להודות שהדפסת הכסף היא לא דבר יעיל. ובגרמניה מסרבים להודות שההדפסה כן יעילה. זה יוצר מקור של חוסר יציבות של ההוריקן הכלכלי בסתיו, דבר שעלול לגרום להתנגשות עתידית בין הבנק המרכז אירופאי לבין גרמניה ושאר האזורים שבהם משתמשים במטבע היורו.

תגובה: חוסר ההבנה של טבעו של התהליך, הוא הגורם למצב שלנו. והבעיה תיעלם רק בהכרה של הסיבה שלה ובפעולות שלנו בהתאם לתוכנית הטבע. (ראה בעל הסולם, מאמר "השלום בעולם").

ידיעות קודמות בנושא:
לעולם נשקפת נחיתה קשה
לפנינו גל נוסף של המשבר
הגל התשיעי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest