דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בקשה לתחיית המתים

בקשה לתחיית המתים

סיימנו כנס חזק מאוד, ואנחנו מרגישים עייפות, אדישות, אנחנו נמשכים לשינה, כאילו ירד עלינו ענן כבד והפך אותנו לזקנים מדוכאים.

הבורא לוקח מאיתנו את הרצון האגואיסטי, את הדלק שהניע אותנו קדימה. לפני כן, הרצון הזה בער בנו, אנחנו שאפנו לקבל מילוי רוחני, רצינו לצאת לקרב כדי לכבוש את העולם הרוחני. כל אחד ראה את עצמו כגיבור. אבל הוא היה גיבור כי בער בו האגו שדחף אותו להישגים.

עכשיו הבורא רוצה לעזור לך, והוא לוקח ממך את האגו כדי שבמקומו אתה תפעיל כוח אחר. עכשיו, במקום שידחפו אותך מאחור, אתה בעצמך צריך לעורר את גדלות המטרה, כדי שהיא תמשוך אותך קדימה.

כרגע יש לך ההזדמנות הזאת, אבל אתה אומר שאין לך כוח ורצון. אתה נזכר שפעם הרצון בער בך, אבל הוא לא היה שלך, אלא ניתן לך מלמעלה. דחפו אותך מלמעלה והביאו אותך אל חכמת הקבלה ולקבוצה.

עכשיו הרצון נעלם, ואתה חושב שאולי כדאי לפרוש מקבוצה, לעזוב את חכמת הקבלה, כי היא כבר לא מושכת אותך. ואם כך, אז כנראה משהו לא נכון בה. "כל הפוסל במומו פוסל".

וברור שאם אין רצון, אינך מסוגל להתקדם. אף מכונה לא יכולה לעבוד ללא דלק. אז תפנה לקבוצה, לספרים, ללימוד – תדרוש מהם עזרה! תפנה לבורא!

אם אין לך כוח גם לדרישה הזאת, אז חסר כאן הכוח הכללי, ערבות הדדית. ואם אתה רואה סביבך חברים שנעלמה מהם רוח החיים, אז לפחות תבכה, כמו בהלוויה, על איזה חברים איבדת! תסתכל על "לב האבן" – על אבן המצבה הכבדה שמוטלת על כל אחד מהם, שלא ניתן לצאת מתחתיה.

פעם הרצון בער בהם, ועכשיו מה שנשאר, זה רק לבכות עליהם. בקרוב גם אתה תרד לאותו הבור. אבל אם אנחנו נתכונן מראש, כדי לעזור אחד לשני, אנחנו נוכל לצאת מכל נפילה. ולא רק מהאדישות ששורה בנו עכשיו, אלא גם כאשר תתפרץ בנו שנאה אמיתית. היום רק לקחו לנו ממתק, ואנחנו התרגלנו ללכת אחרי איזו סוכרייה מתוקה, אחרי משהו נוצץ, שמסמן לנו מקדימה.

רק כוח הקבוצה יכול להצית בנו רצון במקום הריק. עכשיו אין לנו את הרצון הזה, ואין לו איך לבוא אלינו. צריך להצית אותו באופן מלאכותי, כאילו אנחנו מפתחים עסק ומפרסמים את המוצר שלנו. זה צריך להיות העסק הרוחני המשותף שלנו, ובסופו של דבר, לעורר בנו כזה חיסרון, שאנחנו נבער מכוח הרצון. ובלבו של זה, יכול להיות שאין כלום.

אנשים מבלים לילות במשך שבוע בתורים כדי לקנות 5-iPhone. תלמדו, כיצד צריך לפרסם את הסחורה על ידי הדלקת צרכים מלאכותיים לחלוטין. הרי המטרה הרוחנית נראית לאגו שלנו מלאכותית באותה המידה.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 24.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
עכשיו או לעולם לא
בלעדיך אני לא אשיג את המטרה
לנוע פירושו להשתנות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest