דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מעלה, על הכדור הפורח של הערבות

מעלה, על הכדור הפורח של הערבות

אנחנו עדיין לא יכולים לספק זה לזה את הכוח הקבוע של הערבות, לפעמים נכנסים למצב הזה ואחר כך שוב יוצאים ממנו. אבל צריך להשתדל לצמצם בצורה מקסימלית את מצבי היציאה, שהם אותם הרגעים שבהם הדאגות על עצמנו משתלטות עלינו ואנחנו טובעים ברצון לקבל שלנו. תשדלו כמה שיותר מהר לצאת מהם ושוב למצוא תומכים, שיעזרו לנו להתעלות מעל הדאגות לעצמנו.

הדאגה לעצמנו נראית לנו בהחלט צודקת ומוצדקת. אנחנו מרגישים את עצמנו חסרי ביטחון, חסרי אונים, שלגמרי נמצאים בחוסר כל. אבל מעל להרגשה הזאת צריך לפעול כוח הביטחון, שנקרא "כוח האמונה", "כוח ההשפעה".

יכול להיות, שאדם ייקלע למצבים מסוכנים ומפחידים מאוד. ואסור למחוק ולכבות אותם, אלא צריך על פניהם לדרוש מעצמי, מהקבוצה, מהבורא את כוח הכיסוי. כך שהחלל הזה, שדורש מילוי בדברים ההכרחיים ומעל להכרחיים, יישאר, ואילו האדם יבנה כיסוי, "מסך", מעל להרגשה הזאת של החוסר והחלל. והוא צריך להשתדל לעשות את זה כמה שיותר מהר באותם המצבים, באותם הרגעים של החיים, שבהם נעלם כוח הערבות, כוח הביטחון.

ברגעים האלה אנחנו יכולים להראות את הנאמנות והדבקות שלנו במטרה. אנחנו לא אחראיים על הרגעים של הנפילה ואסור לך להצטער על זה שנפלת, איבדת ביטחון, אמונה בהשפעה, ערבות. אלא הבורא בונה בנו חללים חדשים, כי הרי אין רגע אחד דומה לחברו.

צריך להודות על כך, שאתה יכול עכשיו מעל להרגשה שלך של חוסר הביטחון, לבנות קשר עוד יותר חזק בערבות ובהשפעה, לייצב את המושגים האלה כך, שהם יהפכו להיות עבורנו מסכי הגנה חזקים.

גמר התיקון הוא בכך שנמלא את כל רגעי הנפילה, החללים שנוצרים מהאגו שמתגלה לנו יותר ויותר, בכוח הערבות והביטחון, שבא מהשפעה, מדבקות.

מתוך שיעור על איגרת של בעל הסולם, 24.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אל תאלץ אותנו לסחוב אותך על אלונקה!
ערבות, זה התנאי ללידה רוחנית
האור עובד ללא ימי מנוחה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest