מדע נדיר ויקר ערך

בעל הסולם, "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", אות ה': "כי אין עוד חשד ופחד, פן ואולי לא ישאר עומד על מדותיו ויצא ויסחור אותה בשוק, כי כבר אפס קונה מההמון כולו, וכבר החכמה מאוסה בעיניהם באופן שאין להשיג תמורתה, לא תאוה ולא כבוד, ולפיכך כל הרוצה לכנוס יבוא ויכנוס, וישוטטו רבים ויתרבה הדעת בכל אותם הכדאים לה."

במשך דורות רבים נחשבה חכמת הקבלה למיסטיקה, בדומה לקלפי טארוט, ברכות וקללות, מאגיה שחורה, שדים ורוחות, וכל מה שאדם מסוגל לדמיין לעצמו. במשך מאות שנים בני אדם האמינו כי בעזרת הכלים האלה אפשר להשתלט על העולם, לנצח, להתעשר, לשלוט וכן הלאה. לכן, רבים רצו לדעת, להבין, לכבוש כוחות על טבעיים שלכאורה מסתתרים כאן. כל אחד חולם להצליח ולנצח על חשבון האחרים, זה ברור.

ולכן, לחכמת הקבלה התייחסו בהתאם: "אצל היהודים ישנה חכמת הנסתר, בעלת עוצמה…", "הבונים החופשיים", כתות שונות, רק הוסיפו שמן למדורה. היו המצאות רבות, ורק את האמת המקובלים הסתירו. לכן, איש לא ידע, שלמעשה, חכמת הקבלה היא חכמת החיבור בין בני האדם.

היום, כשאנחנו מבינים טוב יותר מהי חכמת הקבלה, האנושות מסירה בהדרגה את המסתורין האופפים אותה, כתוצאה מכך היא אינה זקוקה להם יותר. "למה אני צריך את זה? כדי להתחבר?! ואני קיוויתי ל"הוקוס פוקוס" כלשהו, לגלות את העתיד, להצליח בבורסה, לקבל תרופת פלא, סגולה נגד מחלות. ואת החיבור בין האנשים תשאירו לעצמכם – אני לא צריך את זה, גם אם תשלמו לי".

כך אנשים דוחים את החכמה הזאת, וכאן מתגלה נקודת האמת: הרי האגו שלנו באמת דוחה את חכמת החיבור, לא קולט אותה בכלל. זהו יחס טבעי: האדם נמנע מהדברים האלה, נדחה מרעיון החיבור, שונא, מתעב אותו כמשהו דוחה. אבל אחר כך הוא יראה שאין לו ברירה אחרת. זה ייגרם כתוצאה ממספר גורמים שונים: ההפצה שלנו, הבעיות, ההבנה שאפשר לצאת מהמשבר רק על ידי חיבור.

"אך כיצד עושים זאת? היכן לוקחים כוחות? מה סדר הפעולות?", אז, האנשים יגלו שחכמת הקבלה היא חכמת החיבור, בצורתה הנכונה והאמיתית.

המהפך שקשור לחכמה הזאת צריך להתרחש דווקא היום, ואנחנו חייבים להאיץ את קצב ההתפתחות. הזלזול הכללי שומר על חכמת הקבלה, כדי שיתקרבו אליה רק אלה שבאמת רוצים להתחבר ומתאמצים כל אחד במידת יכולתו. כך מופיעים מעגלים חיצוניים מסביב לחכמת הקבלה…

מתוך שיעור על פי "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 20.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
ידע הוא כוח
חכמה למכירה
מדוע חכמת הקבלה נשמרה בסתר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest