ידע הוא כוח

בעל הסולם, "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות": "… אך ורק בהתפשטות חכמת הקבלה ברוב עם, נזכה לגאולה השלמה, וכן אמרו ז"ל המאור שבה מחזירו למוטב, ודקדקו זה בכונה גדולה להורותינו דרק המאור שבתוכיותה, כתפוחי זהב במשכיות כסף בה צרור זו הסגולה, להחזיר האדם למוטב…"

הכוח הזה לא קיים בשום מקום אחר. שום ספרים נוספים, שום אמצעים שבעולם לא יעזרו לנו לתקן את עצמנו, להגיע לתיקון הכללי ולהשגת תכלית הבריאה. הדרך היחידה היא להפיץ את חכמת הקבלה, שתתגלה בכל מקום ושכולם ידעו שישנו אמצעי לתיקון העולם.

ואף על פי שכל אחד מסוגל לממש אותו רק במידת היכולת שלו, נחוץ כאן הידע עצמו על כך שחכמת הקבלה מביאה לנו תיקון. הידע הזה הוא תנאי מקדים. אפילו לפרעה נודע מה הוא התיקון ולכן הסכים לשחרר את בני ישראל, במילים אחרות, האגו שלנו לא ירשה לנו להתעלות מעל עצמנו אם לא נקבל מושג ברור ונכון על שיטת התיקון.

בעל הסולם כותב על זה במאמר "שופר של משיח": "הנה יש בזה עוד טעם, כי קבלה בידינו, שיש חיוב מוקדם להגאולה, אשר כל אומות העולם יודו לתורת ישראל בסו"ה "ומלאה הארץ דעה", דוגמת יציאת מצרים, שהיה חיוב מוקדם, שגם פרעה יודה לאלקים אמת ולמצותיו וירשה להם לצאת."

זה קשור גם לפרעה שבתוכנו, האגו, וגם לכל העולם שאליו אנחנו חייבים להביא את הידע הזה. העולם כבר מרגיש שנחוצה לו שיטה מסוימת, ואך ורק בנו תלוי באיזו מהירות הוא ידע עליה.

מתוך השיעור על הקדמה לספר "פנים מאירות ומסבירות", 20.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מדע נדיר ויקר ערך
תרופה שאליה צריך לגדול ולהגיע
מתי נביא יעבור על ראשי ההרים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest