דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / השתדל להיאחז בבורא!

השתדל להיאחז בבורא!

laitman_2009-02-20_5900_70.jpg

שאלה: לאחר חג הפסח אני מרגיש נורא בגלל הכרת הרע. כיצד אני יכול להתגבר על זה? מה עליי לעשות?

תשובתי: עלינו להכיר את הטבע שלנו.

האדם עבד בצורה טובה במשך החג, הוא השקיע מאמצים בהשתוקקות לגלות את הבורא בתוכו, לצאת מהאגואיזם ועכשיו נגלה לפניו החושך של אגואיזם גדול יותר, מכאן הוא מרגיש עייפות, חוסר כוחות, חוסר עניין כלפי העליון… אז מה עליו לעשות?

לשמוח בזה שהתגלה לו קצת רע ושהוא יכול על ידי "שיחרוק את שיניו" לפנות לחברה, ללימוד, לבורא. דווקא עכשיו, כאשר אין כוחות, אין מצב רוח, אין רצון, כאשר נסגרות העיניים, המוח אינו מתפקד, כל הרגשות מעורפלים, דווקא עכשיו!

המצב הזה הוא נפלא! כזה מצב אמור להיות ל"עובד ה'". אז האדם יכול לבקש רחמים, כוחות מלמעלה. זה לא נקרא לבכות ולהתחנן לבורא, שירחם עליי, זה גם לא יעזור! כי הרי אנחנו נמצאים במערכת שהכול בה מדוד בצורה מדויקת, ונותנים לנו רגשות, מחשבות, כוחות או חולשות, שנחוצים לנו ברגע הנוכחי.

עכשיו עליי לאגד הכול לכדי אחד ולהבין שזו הכבדת הלב, שעליה נאמר: "כי אני הכבדתי את ליבו". הבורא לקח אותי ביד, הביא אותי אל פרעה, אל הלב שלי, והראה לי עד כמה הוא הכביד אותו.

עכשיו הבחירה היא בידי, לצד מי אני, לצד משה (הנקודה שבלב) או לצד פרעה (הלב)? אם אתה נאנח: "אני עייף, אינני יכול יותר, נמאס לי מהכול…", סימן שאתה נמצא תחת שליטת פרעה, אתה העבד שלו. אך אם אתה, למרות הכול, תופס בידו של הבורא – הרי הוא הציע: "בוא אל פרעה!", סימן שהבורא נמצא לידך ואתה רק צריך לזהות אותו – אז יש לך כוחות לעמוד בפני פרעה.

השתדל להיאחז בבורא! נסה, ואז פתאום תראה עד כמה הבורא קרוב אליך. כי הרי נאמר: "קרוב ה' לנשברי לב".

מתוך שיעור ערב על ספר הזוהר, 07.04.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
לגלות את גדלות הבורא
המילה המתוקה "חופש"
אין זו עייפות אלא חוסר רצון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest