דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כלי שמפיץ את השפע

כלי שמפיץ את השפע

בעל הסולם, הקדמה לספר "פנים מאירות ומסבירות", אות ד':

"ובזה תבין אמרם ז"ל, אין בן דוד בא אלא בדור שכולו זכאי או כולו חייב שתמוה מאד דכל כמה שימצא איזה זכאים בדור, יהיה מעכבים הגאולה, אלא יתמו הזכאים חלילה מהארץ, ואז יהיה היכולת לביאת המשיח, אתמהא."

שאלה: האם זה אומר, שבדור של רשעים, הגילוי של הבורא יקרה כאילו מהצד ההופכי, מהאחוריים?

תשובתי: קודם כל הוא יתגלה בישראל, כלומר אלה שמשתוקקים "ישר אל". ואחר כך בהדרגה זה ישפיע על כולם מסביב, על אומות העולם, בחוגים יותר ויותר רחבים ורחוקים מהמרכז. אם בני ישראל יהיו כמו כלי וימלאו את עצמם, אז מתוך הכלי הזה יישפך השפע לכל העולם.

לכן אנחנו צריכים לדאוג לכך איך למלא את עצמנו באור ע"ב-ס"ג בכוונה על מנת להשפיע. כאשר אנחנו נקבל את "אור החכמה" בלבוש דחסדים, אז "הסגנון" הזה יעבור לכולם.

על ידי אור ע"ב-ס"ג האדם פתאום מקבל "סטייה" בשׂכל וברגש. כי אור ע"ב שייך לראש ואור ס"ג שייך ללב. האדם כאילו מקבל איזו סטייה והוא מגלה את הקשר, הוא מבין איך לכרוך את השׂכל ואת הרגש כדי שהם יעבדו במשותף.

כך עובד אור ע"ב-ס"ג, הוא נותן לנו הכרת החשיבות, הערכים החדשים. ואם זה יקרה לנו, אז זה יעבור הלאה כמו פקודה. כי לא במקרה ישראל נקרא "לי ראש". ואחר כך לפי אותה התבנית זה יתפשט לשאר העמים לפי כל צינורות הקשר.

בהתחלה הם אפילו לא יראו מאיפה זה בא, ואחר כך הם בכל זאת יתחילו לפנות לישראל, כדי להתחבר איתו וביניהם. על זה נאמר: "וכולם יידעו אותי למקטנם ועד גדלם".

מתוך שיעור הקדמה לספר "פנים מאירות ומסבירות", 19.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הכוח הוא בראש
איפה הבורא?
בעלי החוב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest