דף הבית / אהבה / זוגיות / הרמוניה בין גבר ואישה

הרמוניה בין גבר ואישה

שאלה: כל היבט בחייו של האדם צריך לבחון בדינמיקה של ההתפתחות מדרגות דומם, צומח, חי, ליציאה לדרגה החדשה שנקראת "אדם". באיזה אופן נראית לך הדינמיקה הזאת ביחסים האינטגרליים המפותחים בין הגבר והאישה?

תשובתי: בראש ובראשונה חייבים להבין, שבני זוג, גברים ונשים, צריכים להשתתף יחד בלימודים של החינוך האינטגרלי, לעבור על אותם החומרים, לחוות את אותם התהליכים, להבין ולהפנים את השיטה של השילוב ההדדי.

בדיוק כמו זוגות בעולם החי, זכר ונקבה, צאצאים, להקה וכדומה, נמצאים בהבנה הדדית אינסטינקטיבית ביניהם, כך גם כאן אנחנו צריכים להביא את האנשים להבנה, מה זה אומר להיות בהרמוניה עם הטבע וביניהם: בין בני הזוג, בינם לבין הילדים, בין בני הזוג והוריהם ושאר הקרובים.

אנחנו שמים דגש מיוחד על כך שהאנשים צריכים להשלים זה את זה, כמו גם בקבוצה. בעיקרון, זוהי קבוצה הדדית, ואם כל אחד בה מבין את חולשתו שבה הוא פועל ומשלים את האחר, דווקא מתוך התחום הטבעי, אז נוצרת הרמוניה מעניינת, שאותה אנחנו לא נוכל למצוא בצורה אחרת בין גבר ואישה. כלומר הם לא "נכנסים" למסגרות של האחר, אבל משלימים את המסגרות האלה בכזאת צורה, שבסופו של דבר נוצר גבול מאוד מעניין שבו הם מתקשרים בהנאה. ונוצר תחום משעשע מהסוג של "היין והיאנג", שבו שההשלמה היא הרמונית וחכמה.

כל זה קורה כך, כדי שתתארגן מהם קבוצה קטנה אישית משלהם. מאחר והמטרה שלהם היא ליצור הרמוניה כללית משותפת, אז הם מהווים קבוצה קבועה, כי כל שאר הקבוצות יכולות להשתנות. אנחנו שמים דגש על כך, שביניהם יערכו לימודים, שהם יקראו את אותו החומר, ולו מעט, 15 דקות ביום, אם יש לזה זמן. לא כדאי לנצל לרעה את האפשרות ללמוד יחד. צריך לתת לאנשים לנוח זה מזה, ומהקבוצה שלהם. הם צריכים להעביר את החומר בתוכם, להיות קצת עם עצמם.

אבל לשם כך הם צריכים לעבור על החומר יחד, זה מאוד מקרב בני אדם. מה גם, שזה מאוד מועיל ללימוד, באיזה אופן להתייחס לילד, כדי שהוא יתכלל במערכת האינטגרלית.

ואחר כך ממומשת החלוקה של כל מיני המטלות, כאשר כל אחד מבין את החלק שלו ולא מסתכסך בגלל זה עם האחרים.

בכללות, אם האנשים מנסים לחשוב על חברה אינטגרלית, אף על פי שכל החברה סביבם עדיין לא אינטגרלית, אבל אם הם מנסים להתנהג בצורה אינטגרלית ועד כמה שאפשר לחלק מטלות ואפשרויות, אז הם באמת מתחילים להרגיש משהו שנוצר ביניהם, כמו ילד רוחני שגדל מתוכם, משהו ממוצע ומשותף, שמהווה את אותו האדם, שאחר כך התפצל לאדם וחוה.

מתוך שיחה מס' 26 על החינוך האינטגרלי, 05.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אם אין צל, סימן שאין שמש
משפחה: מניטראליות עד להבנה הדדית מלאה
חום וקשר ללא תחליף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest