דף הבית / משבר עולמי / קדימה… למלחמת העולם?

קדימה… למלחמת העולם?

Laitman_2011-09_8779.jpg

דעה: (מ. שמקוב – Shmakov – יו"ר של האיגוד המקצועי של רוסיה, א. איסייב – Isaev – יו"ר של דומה הממלכתית של הפדרציה הרוסית – Duma – מחלקת העבודה): יותר ויותר עולה האיום של העימות הגלובלי. בתנאים החדשים שליטי העולם אינם מסוגלים לנהל את התהליכים הגלובליים. קבוצות רבות של שליטי העולם מהמרים על פתרון המשבר דרך קונפליקט צבאי גלובלי חדש. ההכנה של קונפליקט מסוג זה, שהוא בעצם מלחמת העולם החדשה, הגיעה לשלב המכריע. מתייצבת מגמה של חוסר יציבות על היבשת האירו-אסיאתית, החל מאירופה עד האוקיאנוס השקט.

המצב הקיים קשור להתפתחות של סדרה שלמה של סכסוכים אזוריים צבאיים, ומאוד מזכיר את התפתחות האירועים שקדמו למלחמות העולם הראשונה והשנייה. חילוקי דעות נפתרים יותר ויותר על ידי אלימות וכוח. יורד המוניטין של ארגונים עולמיים מובילים, כגון האו"ם שאינו מסוגל להגיע לפשרות ולהרגיע את הקונפליקטים דרך האמצעים הדיפלומטיים. כתוצאה מכך, עבור מדינות עולם רבות, המושג "עצמאות לאומית" בעצם נהיה מטושטש ולא ברור.

פורחת התפיסה של "מדינות כושלות", "ריבונות רכה", "ניהול חיצוני של המדינה". צורות אידיאולוגיות מסוג זה בעצם מהוות בסיס להסדר בעולם, שבמסגרתו אין מקום לרווח הדדי של המדינות והעמים השונים, אלא קיים רק משטר רודני כוחני מצד מנהיגי העולם. הם מתבססים על גושים פוליטיים צבאיים כמו נאט"ו שנשארו מאז המלחמה הקרה.

התייחסותי: ההתייאשות מניהול העולם במצב שבו האגו נהיה אינטגרלי בקשר הדדי שנוגד לטבע האינדיבידואלי שלו, מאלצת לנקוט בצעדים קיצוניים – במלחמה. העיקר הוא להתפטר מהמצב המעורפל של התקווה להגיע שוב לשליטה. זה לא יביא לשום דבר חוץ מייסורים וקורבנות. התפתחות האדם והחברה כבר הביאה אותנו, כפי שחזתה חכמת הקבלה, לדרגה חדשה, לקשר ההדדי המוחלט והאינטגרלי. ישנו פתרון אחד בלבד – לבנות איחוד עולמי הדומה לטבע – איחוד גלובלי ואינטגרלי. כיצד לעשות זאת (לפי שיטת החינוך וההשכלה האינטגרלית בחברה), על כך מספרת לנו חכמת הקבלה.

ידיעות קודמות בנושא:
חוסר האונים של הממשלות הנוכחיות
על סף מלחמת 30 השנים החדשה
כמה תסריטים אפשריים לגורלה של אירופה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest