התועלת בחיבור

בעל הסולם, "השלום בעולם":

"כי באמת כבר באנו לידי מדרגה כזו, שכל העולם נחשבים רק לציבור אחד, ולחברה אחת, כלומר, שכל יחיד בעולם, מתוך שיונק לשד חייו והספקתו מכל בני העולם כולו – נעשה בזה משועבד, לשרת ולדאוג לטובת העולם כולו."

מה שהיה ברור לבעל הסולם כמעט לפני מאה שנה, עדיין לא ברור לבני האדם שחיים בעולמנו אנו. אנחנו הגענו בהתפתחות שלנו לכזה שלב שבו כולם תלויים זה בזה, "בצורה קצרה", ישרה.

שאלה: למה עד עכשיו זה לא ברור?

תשובתי: אתה רואה בעצמך – כל אחד מושך את "השמיכה" לצד שלו ולחלוטין לא מבין שבזה, בסופו של דבר, הוא גורם לעצמו נזק עוד יותר גדול מכל אפשרות אחרת.

כל העניין הוא, שאם אני משקיע בטובת הציבור, אני לא רואה מזה רווח לעצמי. אם אני לוקח משהו מהציבור, אז אני רואה מזה רווח ממשי.

אבל בעל הסולם אומר דבר הפוך: המערכת כבר "נסגרה", היא "נקשרה" בצורה שלמה ומוחלטת בתוך עצמה. ולכן, אם אתה עובד למען הציבור, אז זה חוזר אליך פי עשרה, ואם אתה לוקח מהציבור אז אתה מפסיד פי עשרה. ואנחנו ממשיכים בשלנו, מבלי להבין ולהרגיש את מה שקורה.

שאלה: מה מסתיר ממני את האמת?

תשובתי: האגו שלי. קיימת מערכת אינטגרלית שמתגלה היום. בעצם, מתגלה לנו המערכת של אין סוף, של השכינה, הכלי של הנשמה הכללית, שבה כולנו מחוברים יחד.

עד עכשיו כל אחד ואחד גדל ברצונות הפרטיים שלו, במשך אלפי שנים, נאמר עד לשנת 1995, בבחינות שורש, א', ב', ג', ד'. ועכשיו האדם מגלה שבלית ברירה הוא קשור עם כולם וכולם קשורים איתו. החוטים של הקשרים ההדדיים האלה שזורים לתרכובת מסובכת, למערכת אינטגרלית, שיש חלק במדע שחוקר את זה.

לפני כן, כל חלק לא היה קשור בקשר כל כך הדוק עם האחרים. הוא התפתח אישית וזו הייתה המגמה הכללית. אבל משנות ה- 50 של המאה שעברה אנחנו התחלנו להרגיש את המגמה הגלובלית, והיום כל אחד השיג את "המקסימום האישי" בהתפתחות, היום הוא צריך להתפתח רק בקשר הדדי עם האחרים. לא נשאר שום דבר אחר, זאת המגמה עד לגמר התיקון.

התועלת בחיבור

אנחנו עדיין נעולים בתוך הרצון האגואיסטי שלנו ורוצים למלא אותו, כמו קודם. אבל השיטה הזאת כבר לא פועלת יותר. מקודם הייתי ממלא את עצמי במידת הגדילה של האגו שלי שהיה לוקח מדרגה אחר מדרגה, מבחינת שורש ועד בחינה ד'.

התועלת בחיבור

היום אני ממשיך לפעול כמו בעבר, אך איני יכול מפני שאין לי מה למלא, כי הרצונות שלי לא מתפתחים יותר לפי הכיוון הקודם. מעתה הם יכולים להתפתח רק בכיוון של יחד (∑), של איחוד.

זאת אומרת, שאפילו התועלת האגואיסטית כביכול, במבט ראשון, אפשרית רק באמצעות החיבור, רק על ידי השימוש בחיבור. ודווקא זה מה שמתגלה בימינו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "השלום בעולם", 11.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
טובת העולם כהכרח של זמנינו
הטייקונים תחת מכה
הגבולות של השילוב האגואיסטי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest