דף הבית / כלכלה / כסף / החדשות שלהם

החדשות שלהם

קבוצת מומחים מארגון OECD: כלכלת גרמניה בכל זאת לא הצליחה להחזיק מעמד מול משבר החובות האירופאי ומתדרדרת למיתון. בארה"ב עדיין מחזיקים מעמד מול הבעיות של האיחוד האירופאי.

פייֵר פָדוֹאָן, הכלכלן הראשי של ארגון OECD: המגמה תתפתח עד שהאליטה הפוליטית לא תתחיל לעסוק בסיבה האמיתית – המשבר המתמשך באזור האירו. האבטלה תמשיך לגדול, והבראת הכלכלה אפשרית רק כאשר האיחוד המוניטארי יפתור את בעיותיו במגזר הבנקאי, פוליטיקת המיסוי והיכולת התחרותיות.

ארגון העבודה הבינלאומי (ILO): האבטלה בקרב הצעירים רק תמשיך לגדול. 75 מיליון צעירים בכל רחבי העולם חווים את הבעיה במציאת עבודה, והם לא יוכלו למצוא עבודה לפחות בחמש השנים הקרובות. במשך פרק הזמן הזה הרמה הממוצעת של האבטלה בקרב הצעירים בכל רחבי העולם רק תגדל.

בזמן המשבר, העשירים בוטחים בכסף ולא בקרובים. מחקר שנעשה על ידי פסיכולוגים אמריקאיים מאוניברסיטת קליפורניה בברקלי הראה, כי בזמן המשבר העשירים נוטים למצוא נחמה בשמירה על הרכוש שצברו ובהכפלתו, והאנשים הפחות אמידים מעדיפים להושיט יד לעזרה לקרובים ולהעביר יותר זמן עם חברים. הפער בין המעמדות החברתיים יגדל עוד יותר.

75 מיליון מתושבי האיחוד האירופי אינם יודעים קרוא וכתוב. המומחים תומכים בהגדלת מספר המשתתפים בלימוד קרוא וכתוב בבתי הספר היסודיים, וכמו כן, בעד גיוון צורות הלימוד למבוגרים במקומות העבודה.

אוכלוסיית האיחוד האירופי היא 503.5 מיליון בני אדם, מספר האנשים מעל גיל 14 הוא 421 מיליון בני אדם.

ידיעות קודמות בנושא:
בעיות גלובליות דורשות פיתרונות גלובליים
הדיאגנוזה שנעשתה לכלכלה העולמית
חמישה זעזועים גלובליים בכלכלה העולמית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest