דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / זיווג דהכאה עם האור

זיווג דהכאה עם האור

שאלה: מה זה "זיווג דהכאה"?

תשובתי: זיווג נקרא חיבור. אבל בעולם הרוחני החיבור מתרחש דווקא בין שתי תכונות הפוכות, זכרית ונקבית. כלומר, הם הפוכים זה לזה ולכן החיבור ביניהם לא יכול להיות אחר אלא על ידי הכאה. לכן הוא נקרא "זיווג דהכאה".

באור יש רצון להשפיע, בכלי יש רצון לקבל והם לא יכולים להיכנס לזיווג. לכאורה נראה, שהכול כאן פשוט מאוד: אחד משפיע, השני מקבל, הכול נפלא, אחד נכנס לתוך השני. אבל לא! זאת לא נקראת התאמה רוחנית, לא נקרא קשר. ואילו זיווג נקרא "קשר".

קשר יכול להיות לא בגלל שאחד משפיע והשני מקבל, אלא כאשר הם שווים זה לזה! זה דווקא מה שחסר בעולם שלנו. לכן אנחנו כל הזמן נמצאים בהתקוטטות זה עם זה. אי אפשר למצוא זוג נשוי אחד שלא נמצא בהתקוטטות זה עם זה. כי חסר לנו זיווג אמיתי שיכול להיות רק לפי השתוות התכונות, השתוות הצורה.

חיבור וזיווג אמיתי, זה לא סתם שאחד נותן והשני מקבל. הזיווג נעשה כבר לאחר שביניהם נוצר קשר. זאת אומרת, שקודם כל צריכים להיכנס להשתוות. השתוות נקרא, ששניהם מתעלים מעל לאגו שלהם ומתחברים, כל אחד בהשפעה לשני. ואחר כך בצינורות ההשפעה שנוצרו, נעשה ביניהם הזיווג. אחרת הם לא יכולים להוליד מצב חדש.

לכן, קודם כל, הזכר והנקבה צריכים להשיג השפעה הדדית. ולאחר מכן כבר יבוא האור ויממש את החיבור הזה לפי מידת הקשר של ההשפעה ההדדית שלהם. כל אחד נפתח להשפעה לשני, אבל אין להם מה להשפיע זה לזה, לכן יבוא האור ויעבור מאחד לשני. רק אז ייצא "ויהיה זרעו לברכה".

האור מגיע מלמעלה, מ"פרצופים" עליונים, מה"כתר". והזיווג נעשה כל אחד כלפי הרצון שלו. ואז הם עולים, כל אחד מעל לרצון שלו, בכוונה להשפיע זה לזה. אז הודות לכך נוצר ביניהם קשר וזיווג, לאחר שכבר כל אחד תיקן את עצמו.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 07.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
התקבלה פקודה מהאור
נחבר את הפרוטות שלנו, ונקבל הון גדול
הנקודה האינסופית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest