דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הגבולות של השילוב האגואיסטי

הגבולות של השילוב האגואיסטי

האדם הוא ייצור חברתי. כלומר, הוא תלוי בכולם וכולם תלויים בו. אבל זה מתגלה בהדרגה.

כל ההיסטוריה של האנושות, זה מהות ההתגלות החברתית של האדם. לאחר שירד מהעץ, הוא חי בחברה של משפחה, של שבט, ואחר כך בהדרגה הרחיב את גבולותיו החברתיים. מצד אחד, התפתח בו האגו שמבדיל אותו מהאחרים ואז יש לו רכוש עצמי – בית משלו, שדה משלו, גמלים משלו, סוסים, כבשים, משרתים… ומצד שני, האדם היה יותר ויותר תלוי באחרים – אחד היה נפח, שני סנדלר, שלישי חייט, רביעי חקלאי, והם כולם היו תלויים זה בזה דווקא בדרגה אנושית של החלפת סחורות ושירותים. אף על פי שבמציאות האדם לא רוצה לתת שום דבר, אלא רוצה רק לקחת.

כך החלו להסתובב הגלגלים של המנגנון הגלובלי, מחוסר ברירה, אף על פי שאף אחד לא רצה לתאם עם האחרים את פעולותיו. במשך כל ההיסטוריה ההתפתחות החברתית התקדמה בשני קווים: תלות הדדית יותר ויותר גדולה ודחייה אגואיסטית יותר ויותר גדולה. האנשים סגרו את עצמם על ידי חומות העיר, הגבולות המדיניים, עד שהתהליך הבלתי חוזר הזה נכנס למבוי סתום, בכך שיש לנו אגו גדול, כולנו תלויים זה בזה. זה מה שמתגלה בימינו, בסופן של שתי המגמות, שהחלו מימים עברו של ייצוב המין האנושי.

היום אין לנו ברירה: אנחנו לגמרי "תלויים" זה בזה ולגמרי שונאים זה את זה. אפילו שלא זה ולא זה, עדיין לא התגלו במלוא עוצמתם, אבל אנחנו צריכים לגלות את זה. בעיקרון, זה מתגלה על ידי האור העליון המחזיר למוטב, כאשר אנחנו משתדלים להתחבר בינינו כדי לעלות לקראתו.

נניח, שעכשיו אנחנו ניגש לחיבור בקנה מידה של כל האנושות. מה זה ייתן לנו? – מתוך כך שנראה את היתרונות הראשונים של החיבור, אנחנו גם נראה שאנחנו מאוד רחוקים ממנו וספוגים ברע. כי טוב ורע נמדדים זה לעומת זה. ולכן, פעם אחר פעם בכך שמשתוקקים לטוב, לאיחוד, אנחנו נגלה כל פעם רע חדש, מה שנקרא "מלחמת גוג ומגוג"…

בעיקרון, המנגנון הכללי המשותף שלנו מתפקד גם עכשיו, אם נסתכל עליו מדרגת בירור אחרת. הגלגלים מסתובבים, החלקים עובדים. כל השאלה היא, האם אתה מסכים לפעולות של המכונה הזאת במידה שהן מתגלות לך? דווקא כך רצוי לבחון את המצב, מדרגה קצת יותר בשלה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, "השלום בעולם", 10.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
בורג שבגללו נשבר העולם
נכלל מרצון
גלגלי שיניים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest