דף הבית / קבלה לעם / שיעור הקבלה היומי / בורג שבגללו נשבר העולם

בורג שבגללו נשבר העולם

בעל הסולם, "השלום בעולם":

"וכל יחיד ויחיד שבחברה, הוא כמו גלגל אחד, המלוכד בגלגלים מספר, המותנים במכונה אחת, שהגלגל היחיד אין לו חרות של תנועה בערך יחידתו לפי עצמו, אלא נמשך עם תנועת כלל הגלגלים, בכוון ידוע, להכשיר את המכונה לתפקידה הכללי.

ואם יארע איזה קלקול בגלגל, אין הקלקול נערך ונבחן כלפי יחידותו של הגלגל עצמו, אלא שנערך לפי תפקודו ושירותו כלפי כללות המכונה."

נניח, שאתה מהווה בורג במנוע ואתה התקלקלת. אז יחד איתך התקלקל כל המנוע. ככלל, המכונית יחד עם הנוסעים עומדת במקום, ועוד חוסמת את הכביש למכוניות אחרות, שגם בהן יש נוסעים. וכל זה, בגלל בורג קטן.

היה כזה מקרה בצבא האנגלי, כאשר מלך הפסיד בקרב בגלל פרסה שהתנתקה מהסוס. הסוס שלו החל לצלוע, זה הכניס מבוכה בחייליו והכריע את הקרב והביא לתבוסה. אחר כך התברר, שמסמר אחד שבור היה הסיבה לתבוסה ולמותם של אלפי בני אדם.

אז מה המחיר של בורג בודד? הוא שווה ערך לכל אותו הנזק, שיכול לגרום על ידי קלקולו או עבודתו הלא נכונה. הנה יוצא, שאתה לפי ערכך שווה לכל העולם, כי בגללך כולנו סובלים. ולהיפך, אם אתה תבצע את התפקיד שלך, כולנו נשיג את גמר התיקון. וזה אומר, שאתה יקר לנו ללא שום ערך מפני שבך תלוי הכול.

במילים אחרות, כל אחד שווה לעולם שלם, גם לפי התועלת שלו וגם לפי הנזק שהוא יכול לגרום.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, "השלום בעולם", 10.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הגבולות של השילוב האגואיסטי
נכלל מרצון
אז מה בדיוק אני קובע?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest