דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / לתקן את העולם, זה אומר לתקן את עצמנו

לתקן את העולם, זה אומר לתקן את עצמנו

שאלה: איזה מאמץ, איזו התעוררות חסרה לנו, כדי לעזור לאנשים לשבור את המחיצות?

תשובתי: הם צריכים לדעת שהמטרה אינה מושגת על ידי צעקות והפרות סדר ברחובות. במקום זה אנחנו צריכים ללמוד מה זה חיבור.

כי חיבור, זה לא דבר פשוט. כאן לא תעזורנה קריאות נלהבות. האדם צריך לבדוק את עצמו, לגלות ולהבליט בתוכו כוחות שדוחים את החיבור ושמסייעים לו.

שיטת החיבור, היא דווקא שיטה של התיקון הפנימי של האדם. כי בפנים אני בנוי כך, שאני לא רוצה להתחבר עם האחרים. אני יכול לדבר על זה, יכול להלל את איחוד העולם, לערוך ימי אהבה כלליים… אבל בעצם אנחנו כולנו אגואיסטים, ואין בכוחו של אף אחד להתחבר בצורה אמיתית עם האחרים. זה לא שהוא לא רוצה, אלא פשוט לא מסוגל.

לכן, אנחנו צריכים להכיר בזה ולהתחיל לשנות את עצמנו. תיקון העולם, זה תיקון של כל אחד. אנחנו צריכים לשנות את האדם, מה גם, שכל אחד צריך לשנות את עצמו ולא את האחר. ולעזור לאחר, זה אומר להעביר לו את השיטה ולתמוך בצעדיו הראשונים שאותם הוא מסוגל לממש. אני יכול לתת לו דוגמה עד כמה שזה חשוב עבורי, כדי שגם הוא יהיה חדור בחשיבות הזאת.

צריך לפעול אך ורק לפי העקרונות של הדדיות. אנחנו נבדלים מכל השאר בזה שאנו אומרים: "אפשר להגיע לחיבור ולאיחוד, אפשר להתעלות מעל למשבר. אנחנו מסוגלים לכך, יש לנו שיטת חיבור שמבוססת על תיקון האדם. לשם כך מיועדת התורה כולה, כמו שנאמר: "בראתי יצר הרע בראתי תורה תבלין, כי המאור שבה מחזירו למוטב". בזה האדם הופך להיות טוב יותר. ואנחנו משתמשים בשיטה הזאת שמאפשרת למשוך אור באמצעות לימוד חכמת הקבלה ועבודה בקבוצה.

מתוך שיעור על המאמר "גוף ונפש", 07.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מערכת שזוללת את עצמה
הכול נגדינו
חיבור עם מילוי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest