דמות של אדם אחד

שאלה: איך צריך בקבוצה של הלימוד האינטגרלי, לבנות דמות של אדם אחד, "אדם"? כי מישהו מתאר דמות של איזה שדה מעל לראש, לאדם אחר הדמות הזאת מפריעה והוא מציע גרסה משלו…

תשובתי: דמות של "אדם" זה מה שנמצא ביניכם. הביטוי "מעלינו" מסמן באופן סמלי מצב שנמצא מעל המצב הגשמי הבהמי שלנו.

במילים אחרות, אנחנו מתעלים לגמרי מעל לגוף שלנו (ודאי שזה לא פיזי), ומנסים ליצור בתוכנו, בכולנו, מכל הדחפים, הרצונות והמחשבות שלנו, משהו כזה שייקרא ה"אדם" שבנו, הדמות הכללית שתהיה הנציג שלנו, כלפי משהו, מישהו, קבוצה אחרת או הטבע.

מאחר ואנחנו לפי הארגון הנוכחי שלנו משתייכים לסוג בהמי, כלומר אנחנו חלק מהטבע החי של העולם הזה, של החלק הבהמי שלו, אנחנו רוצים להבדיל מעצמנו את אותו החלק שנקרא "אדם".

זה לא אותו החלק שעוסק במזון, מין, בית, יצירת משפחה וכולי. ולא אותו החלק שמונע על ידי קנאה, השתוקקות לעושר ואפילו מושכלות. זה הכול דחפים אגואיסטיים שמתגלים חלקית במשהו גם אצל חיות. להימצא בדרגה גבוהה יותר מעל מישהו, לכבוש, להיות מנהיג, לדכא אחרים, כל זה אופייני גם לחיות, רק שאצל אדם התכונות האלה מפותחות הרבה יותר.

אותנו מעניין אדם שמהווה את האדם האינטגרלי, שנכלל עם כולם, שיוצא מעצמו לאחרים, מתחבר עם האחרים, שיכול להבין אותם לא רק כדי לתמרן אותם בצורה כלשהי. אותנו מעניין אדם שיוצא מ"אני" ל"אנחנו". החלק הזה לגמרי לא מובדל בנו על ידי הטבע.

מתוך תוכנית מס' 21 על החינוך האינטגרלי, 02.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לפי חוק השלמות של מערכת אנלוגית
נשמה אחת לכולם
המתקן את עצמו – מתקן את העולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest