דף הבית / המשבר ופתרונו / מערכת שזוללת את עצמה

מערכת שזוללת את עצמה

אנחנו חייבים להגביר את ההפצה. הודות להפצה האנשים מתחילים להבין, מה היא סיבת המשבר. עדיף להם ללמוד את השאלה הזאת כבר היום (בעצם אתמול), מפני שתהליך ההכרה וההבנה דורש זמן. מסה גדולה לא תבין מייד את המתרחש, לא תראה מייד את דרכי הפתרון. כי היא תצטרך להבין שהמצב לא ייפתר בעצמו, שהבעיה היא באדם ושדווקא אותו צריך לתקן, ולא את העולם.

מדובר על שינוי תפיסה: "צריך לשנות את עצמי? ומה בעצם לא בסדר איתי?". תדבר עם אנשים ברחוב, תנסה להסביר להם את זה.

צריך להוציא לאט לאט את האמת אל האור, בכך שמסבירים את המושג חיבור ואיחוד. האדם מניח, שהוא מחובר מספיק עם הסובבים, ואילו אנחנו צריכים להביא אותו להכרת הרע המינימלית, ויחד עם זה לא לדחות אותו. כי אף אחד אינו מעוניין לשמוע משהו דומה. לכן אנחנו נותנים הסברים אובייקטיביים וכאילו מוסחים במשהו, מביאים דוגמה של אחרים ומביאים במקצת לאדם את ההכרה ההתחלתית, עד שהוא ירגיש: "כן, הבעיה היא באמת כאן".

מסתבר, שאנחנו פשוט עולם נוראי. במקום מערכת בריאות, יש לנו מקור של מחלות, מערכת החינוך מלמדת פשע וזנות, הבנקים עוסקים בגניבות ובניצול, התעשייה כופה על הצרכנים מוצרים לא נחוצים שמתקלקלים במהירות ותוך שנה יש צורך להחליפם. בקיצור, אנחנו יצרנו מערכות ומנגנונים, שכבר לא משרתים לתועלת האדם.

זהו משבר לא רגיל, מאלה שקורים בדרך כשאנחנו במשהו "מכופפים את המקל" ומפרים את האיזון. לפני 50-80 שנה אנחנו ייצרנו תוצרת איכותית והנחנו, שהודות לזה האנושות תשגשג. אבל היום "החלום האמריקאי" קורס. פתאום התברר שהמערכת עובדת לתועלת עצמה, בדומה לגידול סרטני, שזולל את הסביבה שלו. זה מתרחש בכל התחומים: בתעשייה ובמסחר, בבריאות ובחינוך, הכול קורס. למה? מפני שהאגו שלנו סיים את התפתחותו והפך ל"עגול", סגור. הגיע הזמן לתקן אותו.

מתוך שיעור על המאמר "שופרו של משיח", 06.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הכול נגדינו
סוף העולם המוכר

עננים מעל לאופק

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest