דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לפי חוק השלמות של מערכת אנלוגית

לפי חוק השלמות של מערכת אנלוגית

שאלה: איך יוצא, שעל ידי התיקון של עצמו, האדם מתקן בזה את כל הדור (על כך כותב בעל הסולם במאמר "ששים רבוא נשמות")?

תשובתי: במערכת אנלוגית, שבה כולם מקושרים עם כולם, גם לא יכול להיות אחרת. בזה שאני מתקן חלק אחד שלי במערכת הכללית, אני מתקן את הקשר שלי עם כל השאר, וכל הקשרים האלה מתחילים לעבוד בצורה נכונה בכל 100%.

לפי חוק השלמות של מערכת אנלוגית

אם אני מתקן את עצמי ביחס למישהו ומתחיל לעבוד איתו, זה אומר, שגם הוא צריך להיות מתוקן בשביל העבודה הזאת. כלומר בתיקון שלי אני מתקן את כל החתך במערכת הכללית, את כל הנשמות של הדור שלי ביחס אליי. ומישהו אחר צריך לתקן את כל המערכת הזאת בחתך שלו, והוא מתקן אותי ואת כל השאר ביחס אליו, זה גם כן נקרא הדור שלו.

כך כל אחד מתקן את כולם ומשיג את אותה הנשמה השלמה מנקודת המבט שלו. בינתיים זו עדיין לא השלמות הסופית. זה נקרא "גמר התיקון הפרטי". האדם לא מתקן את עצמו, אלא את הקשר שלו, ההתכללות באחרים, בזה הוא מתקן את עצמו.

כל אחד מאיתנו שמרגיש את עצמו, קיים רק מפני שנעשתה השבירה. אם היא לא הייתה, אז גם אנחנו לא היינו, אלא הייתה קיימת רק רשת הקשר עצמה שבינינו. אנחנו מרגישים עכשיו את עצמנו כקיימים רק בגלל כוח השבירה, שיצר בכל אחד רצון של תפיסה אישית.

אבל על ידי התיקון וההתכללות שלי באחרים, יותר נכון לומר, בזה שאני מגלה את הקשרים שכבר קיימים ומסכים איתם, אני על ידי זה מאבד את עצמי. אני עובר לתוך הקשרים האלה עצמם, לתוך האחרים. ואותו חלקיק שקודם היה נקרא "אני" נעלם, עושה על עצמו "צמצום" ועובד רק ביחס לאחרים. לכן אני מתחיל להרגיש את עצמי כמתפשט על פני כל השטח. וזה אומר שאני מגלה את הנשמה הכללית. בנקודה האחת שלי אני לא מסוגל לקבל שום דבר. רק על ידי ההתכללות באחרים אני מקבל את הכלים שלהם, את הרצונות, אני מגלה איך אני יכול להשפיע לאחד, לשני, לשלישי, לכולם! אני מגלה את מידות ההשפעה שלי לכל אחד ובזה כובש את המרחב של הנשמה הכללית.

וזוהי הרכישה שלי: ככל שאני יוצא לתוך האחרים, כך אני רוכש יותר, בהימצאי בתוכם. בדומה להולדה של ילדים, אתה נותן את עצמך, את הזרע שלך, והודות לזה מתפשט, ממשיך לחיות באחרים, בתוך הילדים שלך.

וה"אני" ההתחלתי שלי לא נשאר, הוא קיים רק בהתכללויות שלו באחרים וכך אני משיג את כל הנשמה, את כל הקשרים וההתכללויות.

כל אחד מבצע את העבודה הזאת, נכלל באחרים ומשיג את אותה הנשמה, רק מההיבט שלו, מתוך השורש שלו, בדיוק איך שהוא נכלל באחרים. הוא מקבל את כל הסכום של הרצונות שלהם כדי לשרת אותם ולמלא אותם, בכך שהופך לערוץ שמעביר אור לכולם.

הוא מקבל "אור מקיף" המחזיר למוטב, מגלה את הצרכים של השאר וממלא אותם. באופן כזה הוא נכלל בהם, מתחבר איתם, משרת אותם, כמו כל תא שמשרת את כל הגוף, ולכן רוכש את כל הגוף הזה.

לכן, בכך שאתה מציל את הנשמה האחת שלך, אתה מציל את כל העולם, מפני שפרט וכלל שווים. אם חלקיק נפרד מחובר עם כולם ובלעדיו לא יכולה להיות שלמות בכל המערכת, אז הוא גם כן חשוב כמו כל המערכת. זה החוק של שלמות המערכת האנלוגית.

מתוך שיעור על המאמר "ששים רבוא נשמות", 27.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אני עם העולם זה אחד
נשמה אחת לכולם
המתקן את עצמו – מתקן את העולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest