דף הבית / המשבר ופתרונו / הסתגלות להשקפת עולם חדשה

הסתגלות להשקפת עולם חדשה

שאלה: אני מנהל במשך 12 שנה כל מיני קבוצות פסיכותרפיות, ולראשונה נתקלתי בזה שהאנשים חווים כאלה חוויות רגשיות חזקות בקבוצות של הלימוד האינטגרלי. אחדים לא ישנים לילות, חושבים, מנסים למצוא חומרים על העולם האינטגרלי וכדומה. למה קשורה התגובה הרגשית החזקה הזאת?

תשובתי: עכשיו הגענו לסיומה של ההתפתחות האגואיסטית שלנו, ואנחנו רואים שכבר איננו יכולים להמשיך לעבוד באותו הכיוון ובאותו היחס עם הסביבה שמסביבנו, עם עצמנו, בינינו ועם העולם, מפני שהעולם, כפי שמתגלה היום, הפך לגלובלי.

הוא תמיד היה כזה, אבל אנחנו לא היינו מוכנים לקבל, לתפוס, להרגיש את הגלובליות הזאת וסברנו שעל ידי פעולות והשפעות ישרות ליניאריות עליו, אנחנו יכולים לשנות אותו ולעשות איתו כל מה שנרצה.

ועכשיו, כאשר הגלובליות החלה להתגלות, אנחנו כבר לא מסוגלים לפעול ולהשפיע עליו בצורה הקודמת. אנחנו רואים שלפעולות וההשפעות שלנו אין שום תוצאה, אנחנו לא יוצאים מהמשברים.

בשנים האחרונות אנחנו בעצם מרמים את עצמנו, כי המשבר הרי החל כבר מזמן, לפני 30-40 שנה, אבל אנחנו איכשהו לא שמנו לב אליו, ואפילו עכשיו סבורים שזה זמני, שהוא יעבור, ישנן עליות וירידות וכך כל זה יימשך. למעשה אנחנו רואים שאין הדבר כך. אנחנו נעמדנו לפני עולם חדש, מערכת חדשה, וצריכים להבין כיצד היא מנוהלת.

שיטת החינוך וההשכלה האינטגרליים נועדה לעזור לנו לברר ולהבין את זה. היא מסבירה לאדם מה זאת מערכת הניהול האינטגרלית אנלוגית. אנחנו עובדים במקצת עם מערכות כאלה בטכניקה. על העקרונות האלה ככלל בנויות כל מיני מערכות הניהול הסגורות.

אך כשמסבירים אותן לאנשים, אז באופן טבעי נתקלים בטבע האדם, מפני שמערכת סגורה מתכוונת לתקשורת, לשילוב של האנשים ביניהם, כאיש אחד בגוף אחד.

כאן האנשים עוברים שינויים פנימיים רציניים מאוד. עבורם זה לגמרי לא מתקבל על הדעת, בלתי רגיל, בלתי אפשרי, אבל אחר כך הם מתחילים לאט לאט להישבר ולהסתגל. העניין הוא שאנחנו מנסים לצמצם, לאזן את שלבי המעבר האלה, בעוד שהיה צריך למתוח אותם ולתת לאדם מרחב גדול כדי שהוא יוכל להירגע, לחשוב, להסתגל ואחר כך שוב להמשיך. לצערי, בקבוצות בינתיים אין לזה מספיק אפשרויות וזמן.

אך בכל זאת, אני לא חושב שגם אם היינו נוהגים ברחמנות עם הקבוצות הניסיוניות שלנו, היינו יכולים לעקוף איכשהו את הזעזועים הפנימיים הדי חזקים של האדם, מפני שהוא צריך לעבור מחסום פוטנציאלי מ"אני" ל"אנחנו". וזה נגד הטבע שלנו, זה בעבור הטבע האמיתי ותמונת העולם המוצעים לנו.

כי היום אפילו מערכות של אספקה, ייצור, סחר בינלאומי, מערכות התלות בין המדינות מתחילות להתגלות כמערכות אנלוגיות אינטגרליות. ולכן אותם האנשים שיעברו חינוך והשכלה אינטגרליים יבינו מה מתרחש.

לאחר החינוך האינטגרלי המקדים הזה אפשר יהיה לעשות מאנשים אלה מומחים מסוגים שונים בעולם החדש, בחברה חדשה, שעכשיו אנחנו, בעל כורחנו, חייבים לבנות, כדי לתת מענה לקריאת התיגר של המשבר האינטגרלי והגלובלי. אפשר לעשות מהם מומחים אמיתיים. הם באמת יהיו היחידים מכל האנושות שיבינו איך להתייחס בצורה נכונה, חדשה כלפי העולם.

מתוך שיחה על החינוך האינטגרלי, 01.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
עולם חדש וחשיבה ישנה
המעבר לחשיבה אינטגרלית
להתגבר על המחסום האישי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest