דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / היסוד של כל העולמות

היסוד של כל העולמות

שאלה: מדוע לא מספיק לנו האינטרנט והטלוויזיה, מדוע אנחנו בכל זאת צריכים להתקשר גם ברמה הפיזית?

תשובה: אנחנו רואים שתהליך השתלשלות העולמות הגיע עד לכאן ואנחנו נמצאים בדרגה הכי נמוכה כדי להתבסס דווקא על התשתית הזאת, על היסוד הזה. כאן, בעולם הזה, אנחנו מתחברים, מסדרים את הקשרים, מקבלים את יסודות החוכמה שעוברים מהמורה לתלמיד ובין החברים. רק לאחר מכן נוכל לעלות.

אפילו תלמידי רבי שמעון, ללא קשר למצבים שלהם, היו באותה המערה ביחד. מדוע שלא ישתמשו בקשר הרוחני, ב"אינטרנט רוחני"? מפני שבכל הדרגות מלמעלה למטה אתה בכל זאת חייב להיות קשור לגוף.

אנחנו לא מבינים עד כמה העולם הזה הוא מיוחד. הוא היסוד של כל הדרגות שעולות מלמטה למעלה. ולכן, הנחיצות בפגישות האישיות לא תיעלם. כמה שלא תשחק באינטרנט, כמה שלא תתכתב – אי אפשר לעשות עבודה רוחנית אמיתית רק בצורה וירטואלית.

למשל, החברים שלנו שהגיעו לכנס בחרקוב כבר יודעים זאת. כבר הוטבעו בהם ה"רשימות" והתרשמויות על מה זה קשר אמיתי ומה ניתן להרגיש בתוכו. ואם האדם אף פעם לא השתתף בפגישות כאלו, הוא עומד בפני בעיה.

לא במקרה אני מתכוון גם בהמשך לנסוע לכנסים מסוג זה בכל מיני מדינות. זה לא קל בכלל: רק כמה שעות שינה ועבודה ללא הפסקה מהבוקר עד הערב. אך אין ברירה אחרת – את הפעולה הזאת חייבים לבצע מכיוון שבצורה כזאת האדם מקבל את ההתרשמות הראשונה שלו על החיבור.

מתוך שיעור על עיתון "האומה", 21.08.12

ידיעות קודמות בנושא:
בדיקת תיאום בין שני העולמות
היום כל הדרכים מובילות לניו ג'רזי
אל תתחבאו מאחורי מסך המחשב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest