תפילת רבים

כנס חרקוב. שיעור מס' 5.

אנחנו צריכים לכלול בתוכנו את כל הבריאה, מפני שזה אחד שלם. הטבע ה"דומם", ה"צומח" וה"חי", כל בני האדם על פני כדור הארץ, כל אלה שהיו בעבר, המקובלים שהניחו עבורנו את הדרך הזאת וכבר מימשו את תיקונם בתוך הרצון הכללי, כל זה ביחד צריך לבוא לאחד שלם.

אנחנו נמצאים היום במצב מיוחד, שהעולם דורש את זה ולכן ניתנה לנו כזאת הזדמנות מיוחדת.

אנחנו כבר יודעים, שהאור זה הכוח היחיד בעולם שקיים מלכתחילה. האור ברא את הרצון הכללי שלנו ומסוגל לעשות איתו את כל מה שדרוש כדי להביאו למטרה.

הרצון העצום הזה כולל בתוכו מיליארדי כוכבים ואת כל שאר הדברים שממלאים את היקום שלנו, ואת כל מה שנמצא על פני כדור הארץ, החלקיק המיוחד של החלל שעליו אנחנו קיימים, הבריות המיוחדות, וביניהם עוד יותר מיוחדים, אתם, אלה שקיבלו את הרצון לגלות את כל המערכת הזאת, את כל הגדלות הזאת ולעלות עוד יותר גבוה. דווקא אתם קיבלתם את ההזדמנות של הבחירה החופשית.

האור יוצר הכול, הוא מוליד, משנה. הכול נובע ממנו. כל הירידות והעליות, כל מה שאנחנו חווים, מה שהיה ויהיה איתנו, כל זה מיוצר על ידי האור. ולכן, כפי שמסבירים לנו המורים שלנו, הבחירה החופשית שלנו היא ללמוד להתנהל בעזרת האור הזה. והוא מצידו רוצה זאת ומוכן לבצע את הרצונות שלנו אם הם מכוונים לכיוון הנכון.

באופן כזה, מכל האפשרויות הקיימות אנחנו צריכים לבחור רק כיוון אחד נכון. בכדי שהכיוון הזה יהיה אמיתי, ניתנו לנו כל מיני תנאים שבכללות מרכיבים את "העולם הזה", מצב מיוחד שבתוכו אנחנו יכולים להתכונן לכך, כדי להתחיל בעזרת האור לשנות הלאה את כל הבריאה.

וכאן דרושה לנו תפילה, בקשה, דרישה. זו יכולה להיות פנייה בהודיה, בדרישה, בבקשה, בפחד, ביראה, בשמחה. העיקר, שהפנייה הזאת תהיה נכונה.

כדי שהיא תהיה נכונה, ניתנה לנו קבוצה, הרבה אנשים שהתאספו יחד. למה? מפני שתפילה צריכה להיות שלמה, מלאה, כלומר לנבוע מכל מיני הרגשות אפשריות, מכל מיני סוגים של יחסים כלפי האור, מכל מיני מצבים: ירידות, עליות, ניתוק, אדישות, ולהיפך, יחס רגשי.

לכל אחד זה אחרת, משלו, וכולנו מוסיפים זה לזה את המצבים שלנו כדי לקבל תפילה שלמה. חלק מהאנשים נמצאים בהרגשות שלהם למעלה, חלק נמצאים למטה. אחדים בוכים, אחרים צוחקים, ואלה אדישים. התפילות יכולות להיות שונות לחלוטין, מסוגים שונים, ברמות שונות, מאנשים שונים: עבור עצמי, עבור החברה, עבור הקרובים, עבור החברים, עבור הבורא.

אבל כאשר אצל האנשים שמשתוקקים קדימה, הן מתחברות יחד לאחד שלם, אז פועלות גם אותן הבקשות שאותן האדם מבטא בצורה ילדותית, אגואיסטית, ללא שום הבנה. הוא עדיין לא יכול לתפוס את עצמו באופן מלא: במה מסתכמת הבקשה שלו, לֵמה, למי, בשביל מה, לשם מה… אם הוא מתחיל לומר ביטויים שלמד בעל פה, אז לא תהיה הפנייה שלו. אבל אם הוא ידבר מתוך עצמו, אפילו בתפילה אגואיסטית, אבל שהתייסר בה בדרגתו, אז היא תפעל.

לכן אנחנו צריכים לשים לב לרצון הכללי המשותף שלנו שנקרא "תפילת רבים". דווקא היא אוספת בתוכה כל מיני אפשרויות וצורות של הרגשות שלנו, של היחס שלנו. כל אחד מאיתנו נמצא במצבים שונים. וכשכולם מתאספים יחד, המצבים שלנו מתחברים ביניהם. כמו כן, אנחנו צריכים לחשוב על הטבע, על כל האנושות, ואז הכול באמת מתאסף בפנים, מתרכז בתוך הקבוצה שלנו. דווקא מרכז הקבוצה מהווה את אותה הנקודה שבה מתאספים כל הרצונות והכמיהות שלנו. הנקודה הזאת, היא זו שנותנת את המגע עם הבורא. וממנה הכול מתפשט חזרה, לקבוצה המשותפת שלנו ואחר כך לכל האנושות, והלאה לכל הטבע.

אם אנחנו משתדלים באופן כזה לאסוף יחד את כל ההשתוקקויות לבורא, אז אנחנו מקבלים ממנו תשובה נכונה.

אתמול אנחנו ניסינו את עצמנו בזה, ואני רוצה לקרוא לכם כמה מהפניות הללו:

• "תן לי להרגיש פחד מחוסר הרצון להתחבר כדי להרגיש אותך".

• "תן לי כוח לגלות חוסר רצון להתחבר למענך, כדי שזה יהפוך לצער גדול שלנו, לרצון שלנו".

אנחנו דיברנו שקשה מאוד לבוא לכזה רצון, מפני שהוא מזמין ייסורים, ואנחנו בורחים מייסורים, ומייד מכבים אותם.

• "תן לנו רצון של חיבור בכזה כוח ועוצמה, שזה יהפוך להיות אחיד לכולם". כלומר שהרצון להתחבר יקיף את כולם.

ישנן כאן תפילות על המבנה שלנו, על החיבור שלנו, על ההשתוקקות שלנו. אלא הן אותן הבקשות המקדימות ואחר כך כבר הבקשה מהרצון האמיתי, המייצב, המכוון אל האור, כדי שהוא יתקן אותנו, כדי שיגלה את עצמו בתוכנו.

• "תחבר אותנו לאחד שלם, כדי שהאור שלך יביא את כולם דרך החיבור לאיחוד".

• "אנחנו מבקשים לשמור כוונה על כך, שמאחורי כל זה עומד הבורא".

• "תלמד אותנו להתפלל כדי לראות אותך בתוך הזולת".

• "תקבל את התפילה של החברים שלי ותן לי כוח להתפלל עבורם".

• "תן לנו רצון שבו אנחנו נגלה את אהבתך".

• "תעזור לנו להיות ראויים לגלות אותך".

• "תן לנו כוחות לפעול, כאילו שאנחנו כבר אוהבים".

• "תן לי כוח להבין מי אני, כדי שהחיים שלי ייהפכו להיות בקשר איתך".

• "תן לי אפשרות להתפלל עבור החברים. את השאר נוכל לעשות לבד".

אלה הן התפילות שלנו…

מתוך שיעור מס' 5 בכנס חרקוב, 18.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לחבר לתפילה אחת
בואו נבקש כולנו יחד!
סמוך לשער הדמעות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest