דף הבית / המשבר ופתרונו / לטפח רצון אמיתי

לטפח רצון אמיתי

כנס חרקוב. שיעור מס' 3.

אפשר לטפח רצון אמיתי להשפעה, רק אם אנחנו עובדים על כך באופן מעשי בקבוצה. אם האדם יוצא מזה, זה אומר, שהוא פשוט לא הולך לכיוון הנכון. מחוץ לקבוצה אנחנו לא יכולים בשום אופן להבין מה זה אומר רצון להשפיע. אנחנו צריכים להשקיע מאמצים, להרגיש שאנחנו לא רוצים את זה, שמשהו דוחה אותנו, מזיק, אנחנו בורחים מזה שצריכים להיות מחוברים עם האחרים.

אבל אם אנחנו בכל זאת מתמידים ונשארים כדי להיות מחוברים יחד בערבות הדדית, רק אז מתגלה בנו ההבנה מה זאת תכונת ההשפעה ועד כמה אנחנו לא נמצאים בה. ואז מופיעה הדרישה, כדי שכוח ההשפעה פשוט ישפיע עלינו, מפני שהוא המקור, הוא ברא אותנו.

עכשיו, מנקודת המבט הזו, אפשר להסתכל על מה שנעשה בעולם. בעולם מתגלה עכשיו כזה מצב שבו כולם, מצד אחד, מקושרים הדדית יחד, אין לאן לברוח, כל האנושות מהווה כאילו קבוצה אחת גדולה, והקשר ההדדי הזה יתגלה יותר ויותר, בינתיים כשלילי. אבל זה כבר מביא את האנשים לאיזו הבנה והכרה שאם בינינו היה קשר הדדי טוב, אז היינו יוצרים אנושות נפלאה, עולם נפלא.

אבל אנחנו לא מסוגלים ליצור אותו! מפני שהאגו שלנו עושה כל מה שרק אפשר כדי להפריד אותנו, להעמיד אותנו זה נגד זה, זוהי שנאה הדדית, חוסר אמון, דחייה, וכל השאר. כלומר, העולם הולך לקראת מה שאנחנו הולכים, רק בצעדים קטנים, באופן הדרגתי, לפי הצורה שלו, אבל גם כן הולך. לכן, כבר אפשר בכל מקום לספר על המקור הזה.

חכמת הקבלה, זוהי פסיכולוגיה יותר פנימית של האדם ושל כל האנושות, זה המשך של הפסיכולוגיה הרגילה. רק שהפסיכולוגיה מזמן מיצתה את עצמה ונמצאת במשבר כבר כמה עשרות שנים. וכתחליף לה מגיעה חכמת הקבלה. היא מספרת על התכונות הפנימיות, על כוחות הטבע, לא רק של האדם, אלא גם של העולם שסביבו, כלומר איך האדם וכל הסובב אותו מגיעים לאיזון. בעיקרון, בזה גם מסתכם התפקיד של הפסיכולוגיה, להביא את האדם לאיזון עם העולם הסובב אותו.

מתוך שיעור מס' 3 בכנס חרקוב, 17.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לרצות רק להשפיע
חוקי החיבור בין הנשמות
הפסיכולוגיה של האלטרואיזם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest