דף הבית / המשבר ופתרונו / חוב שלא ניתן להחזירו

חוב שלא ניתן להחזירו

Laitman_2011-01-27_3751_w.jpg

מאמר דעה של מיכאל חזין, כלכלן: המדינות באיחוד האירופי הגדילו את החובות שלהן במשך עשרות שנים, ועל חשבון זה תמרצו את ההוצאות החברתיות ובכך הגדילו את רמת החיים של התושבים. היום, מדינות רבות מתוכן, כבר אינן יכולות להגדיל את חובותיהן, ולכן רמת החיים במדינות הללו החלה לרדת.

החובות שלהן מוחזרים חלקית באמצעות משאבים כלל-אירופאים, אולם המשאבים האלה אינם אינסופיים. כולם מקווים שהמדינות העשירות של האזור יתנו כסף להצלת המצב.

מדובר לא בהחזרת החובות, אלא לפחות בהפסקת צמיחתם. אם יצטרכו להחזיר את החובות, אז הירידה ברמת החיים בכל מקום, כולל גרמניה, תהיה קטסטרופלית (עד 50%). לאף אחד באיחוד האירופי אין כסף לשיפור המצב.

בלתי אפשרי לחלוטין לצפות מהו הסכום שאותו הפוליטיקאים המודרניים יאלצו לשלם על עשרות שנות הפריחה, לכן הם מוכנים לסתום כל הזמן את החורים שנוצרים, בעודם דוחים את זמן הקריסה "למחר" וכך הלאה…

התייחסותי: מלבד מלחמת עולם, ישנה כיום דרך של שלום להצלת האיחוד האירופי והעולם (הרי הוא ייפול בעקבות האיחוד האירופי), על ידי הפצת שיטת החינוך האינטגרלי. חייבים להסביר לאנשים את ההתפתחות האובייקטיבית של האגו של האדם ושל החברה, לאן הוא הביא אותנו, את העובדה שאנו נמצאים על סף דרגת ההתפתחות הבאה, ולא היינו יכולים לעבור בצורה אחרת את המעבר מהתפתחות אגואיסטית בת אלפי שנים אל האיחוד. יש לערוך סדנאות חיבור, כדי שיחסית לסכנה האנשים ירגישו את הכוח והשמחה שבחיבור – לעומת האיום של החורבן והמוות.

דרגת ההתפתחות הבאה של האנושות היא בחיבור, ולכן מוכרחים לשאוף בצורה הדרגתית לרמת חיים אחידה, על ידי בחינת כל הבעיות של האנושות כמכלול אחד שלם, כמו במשפחה. יש לשכוח על העבר, הוא כבר לא קיים!

ידיעות קודמות בנושא:
הדבר האחרון שדרוש עכשיו
החברה המערבית נכנסה למבוי סתום
האיחוד האירופי עתיד להשתנות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest