דף הבית / כלכלה / כסף / הדבר האחרון שדרוש עכשיו

הדבר האחרון שדרוש עכשיו

מאמר דעה של מיכאל חזין, כלכלן: כולם כבר הבינו שבגוש האירו ובאיחוד האירופי מתרחש משבר. אבל על ההשלכות של המשבר הזה רק מעטים חושבים. בעיות האיחוד האירופי באופן בלתי נמנע, במוקדם או במאוחר, ישפיעו גם על כלכלת ארה"ב.

החברות מתחילות להוציא כסף מהבנקים האירופאים, ואילו לאחרונים אין שום סיכוי לשרוד. מעבירים את הכסף לארה"ב, אולם הבעיות של האיחוד האירופי בוודאות ישתקפו גם בכלכלת ארה"ב, אבל כאן פועל העיקרון "אני מעדיף שתמות היום, רק כדי שאני אוכל למות מחר".

התמונה מתקבלת שקופה למדי, ואינה ורודה כלל. תחילה, עבור גוש האירו, ולאחר מכן עבור כולנו. הרי הבעיה העיקרית היא קריסת הביקוש הפרטי. לא נצליח לעצור את התהליך הזה, כיוון שהוא מתאים בוודאות לקו הכללי של ירידת הביקוש. אין לאנשים אפשרות לקנות את כל הכמות המיוצרת, ולכן, מלית ברירה, כולם יתחילו להגן על היצרנים שלהם. את החוקים הכלכליים האובייקטיביים איש לא ביטל, וקריסת נזילות המערכת הבנקאית אינה רחוקה.

התייחסותי: ראשי מדינות האיחוד האירופי יאלצו בכל זאת לוותר על התבניות הקפיטליסטיות ולהתחיל לחשוב במונחים שונים, ואם לא החוכמה, אז החיים יאלצו אותם! אני לא מרגיש שמחה לאיד בכך שכל מה שנאמר על ידי עוד לפני 10 שנים מתקיים היום (ראה בבלוג הזה, ההרצאה בארוסה וכו'). אבל הייתי כל כך רוצה להשפיע על ראשי האיחוד האירופי וארה"ב וגם על ההנהגה המקומית שלנו, שיעלו מעל לנוקשות וההרגל של צורת המחשבה, ויתרגלו לתנאים החדשים. אי אפשר לשבור את הטבע – הוא ישבור אותך!

ידיעות קודמות בנושא:
האיחוד האירופי עתיד להשתנות
אין לאף אחד סיכוי
אמריקה ואירופה טובעות יחד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest