דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חובתו של האדם לעשות טוב

חובתו של האדם לעשות טוב

מטרת הבריאה היא להביא את האדם לטוב. וטוב זה הבורא, הוא הטוב והמטיב. אדם מגיע לטוב בכך שהוא גם כן מטיב כמו הבורא. טוב זה המצב האמיתי, המציאות האמיתית, חוק הבריאה. מי שמטיב נקרא "טוב", ומי שטוב חייב להיטיב.

כדי לתת לאדם אפשרות להגיע למצב כזה, הוא חייב להתחיל מהתכונות ההפוכות, מהרצון לקבל. אבל הוא צריך להלביש את הרצון לקבל הזה בתכונת ההשפעה שהיא תביא אותו לטוב, כלומר, לקבל על מנת להשפיע. וברגע שהוא מגלה שהוא מקבל למען עצמו ולא על מנת להשפיע, אז הוא מייד הופך להיות הפוך לבורא.

הדבר היחיד שאנחנו צריכים לברר, זה איך לבנות מעל לרצון לקבל כוונה על מנת להשפיע. וכדי לעזור לנו לבנות כזה כלי שיכול לקבל, אבל נמצא בהשפעה מעל לקבלה הזאת, האור יוצר כל מיני צורות של ההסתרה שלו, שנקראות "חמשת העולמות העליונים", ההעלמות של האור העליון.

כי האור עצמו הוא טוב ומטיב ללא שום הגבלה לכולם, לרעים ולטובים. אבל כדי ללמד את האדם מה זה טוב ומה זה רע, מה זה אומר להיות טוב ולהיות רע, קרוב ורחוק, האור העליון מתלבש בכל מיני לבושים שמסתירים אותו בכל מיני האופנים.

הוא פועל כמו מורה, מחנך או אבא, שרוצה לחנך את הילד, עושה מעצמו קפדן וקשוח. ואף על פי שבפנים הוא מרגיש אהבה אין סופית כלפי הילד, מבחוץ הוא לא מראה אותה ומסתיר אותה תחת קשיחות מכוונת. אולם הודות לכך הילד גדל, דווקא מתוך הצורה ההפוכה הוא מבין נכון את אהבתו של אביו אליו, ומגלה איך הוא יכול לבנות את עצמו באופן זהה.

אם מתגלה איזה חטא, צורה ההפוכה לבורא, אז האדם מתחיל להרגיש את חוסר ההתאמה של התכונות בתוכו. הבורא מסתיר את עצמו בכך שמחייב את האדם להגיב על תיאום וחוסר התיאום של התכונות, ובשיטה כזאת נותן לו הזדמנות לבנות בתוכו תכונות זהות כלפי הבורא.

בכך שמשווה את כל הצורות האלה ביניהן האדם מקבל ידע, התפעלות, התרשמות. תפיסה מפותחת, כלי, שנבנה מהשילוב של כל ריבוי הצורות האלה, ההסתרות של הבורא. כך האדם מתחיל לרכוש יחס נכון, חכמה, יכול לזלזל בהרגשות בתוך הרצון לקבל שלו, למען היחס הטוב לבורא.

יוצא, שעל פני הניסיון של כל ההסתרות שמאחוריהן הבורא הסתיר את עצמו, האדם לומד איך להסתיר בעצמו את הרצון לקבל שלו. ואז הרצון הזה יוכל להתגלות לקראת הבורא עם אותה כוונת ההשפעה, האהבה והחיבור, שאיתם הבורא מתגלה כלפי האדם.

וביחס כזה כלפי הבורא האדם מגלה שהבורא הוא טוב ומטיב ביחסו לנבראים, בדומה לאבא כלפי הילד שרוצה להתגלות כלפיהם בצורה כזאת.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 09.08.2012

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest