דף הבית / המשבר ופתרונו / דמות הקבוצה

דמות הקבוצה

שאלה: איך אפשר לתאר לעצמנו את הקבוצה במצב אידיאלי?

תשובתי: הקבוצה מהווה בפני עצמה אחד שלם. זה המודל שלה, הצורה שלה. נניח, שיש לנו איזה רצון משותף, כוונה משותפת, מחשבות משותפות, רעיונות. היכן הם קיימים? בינינו.

הרצון הזה, הכוונה, המחשבה, מתחילים לנהל את כולם. אנחנו מתחילים לקיים אותם ורואים בזה את הקיום שלנו.

בעזרת יצירת הצורה הזאת אנחנו אחר כך נשנה את כל החיים שלנו, כדי לקיים דווקא אותה. אנחנו נתייחס אחרת זה לזה, נבנה קשרים משפחתיים, חברתיים, נשנה את התעשייה, נתייחס אל הטבע, בהתבסס דווקא על זה שיצרנו בינינו את האחד השלם הזה, דמות "אדם", צורה של אדם אחד.

האנושות תשתחרר מעמל עודף, תפסיק לזהם את האדמה, תפסיק להתעסק בחברה צרכנית של דברים שאין בהם שום צורך. היא תיאלץ לשחרר המון בני אדם מעבודות בלתי נחוצות, כי הטבע בכוונה מוליך אותנו לכך, כדי שאנחנו נקדיש כל יום 5-8 שעות מזמנינו לעיסוק בקשר אינטגרלי, ביצירת חברה אינטגרלית.

אנחנו נהיה חייבים לעשות את זה בקנה מידה של כל האנושות, מקטן ועד גדול. כולם, ללא יוצא מהכלל, מפנסיונרים ועד לילדים קטנים, חייבים לעבור את דרגת החינוך מחדש הזאת.

שאלה: כדי לבנות את הצורה הזאת, דרושה איזו אנרגיה. מאיפה ניקח אותה?

תשובתי: את האנרגיה נותן לנו הטבע! הוא דוחף אותנו על ידי מקל אל האושר.

ודאי שאנחנו זקוקים להסברים מקדימים, קורסים, הבנת ההכרחיות של השינויים האלה, הכרה בזה, שאחרת כל אחד מאיתנו נכנס למשבר האישי שלו ולמשבר החברה.

תראה איך גדל המשבר האקולוגי. כדור הארץ מתרוקן. במה אנחנו נתחמם בחורף, מה נאכל אם תוך כמה עשרות שנים נרוקן לגמרי את כדור הארץ, כולל האורניום, הנפט, הגז ושאר המחצבים? אנחנו צריכים לעצור בזמן. והטבע מראש מתחיל לבלום אותנו.

מתוך תוכנית מס' 18 של החינוך האינטגרלי, 29.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מאינסטינקטים קדומים לדרגת "אדם"
התעלות מסתורית "מעל עצמנו"
התחדשות הפסיכולוגיה של האדם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest