דף הבית / חינוך, ילדים / התחדשות הפסיכולוגיה של האדם

התחדשות הפסיכולוגיה של האדם

אנשים שעוברים את הלימוד האינטגרלי צריכים לדעת שהם התאספו יחד לא כקבוצה רגילה שבה נעשית תקשורת נחמדה, שיכול להיות שלא תוביל לשום דבר – שוחחו והתפזרו. הם התאספו יחד כדי להתחב

ר ביניהם, ובחיבור הזה לממש את הדרגה הבאה של התפיסה שלהם, של התקשורת ביניהם, של מצבם.

העניין הוא, שכל מה שאנחנו מתבססים עליו בחיים הרגילים שלנו, מגיע אלינו בדרגות הדומם, הצומח והחי של הטבע. לכן המדענים הפסיכולוגים עוסקים בפסיכולוגיה בדרגת ה"חי" של האדם, ואילו אנחנו עוסקים בפסיכולוגיה של האדם, בפסיכולוגיה של "האנשה" של בני האדם.

לכן, לפני תחילת הלימודים צריך להסביר לאנשים את משימתם, כדי שהם יבינו עד כמה היא רצינית, מיוחדת ודורשת מהם מתחים פנימיים מסוימים.

בחיים הרגילים שלנו אנחנו מנוהלים על ידי אינסטינקטים שמגיעים אלינו מימי קדם, מהרגשת עדר שהייתה קיימת הרבה לפני הופעת התרבות, התפתחות הציביליזציה, והרבה לפני הקדמה הטכנית, הטכנולוגית והחברתית. אנחנו משתמשים באינסטינקטים האלה בצורה לא הכרתית, אבל הם כל הזמן מנהלים אותנו, ואנחנו לא יכולים להיפטר מהם.

זו הסיבה לכישלון של כל טיפול פסיכולוגי, כי אנחנו מנסים לרפא את החברה האנושית, את התקשורת של בני האדם ושל האדם עצמו, אבל כחלק מהחברה באותה הרמה שבה הוא נמצא היום. אנחנו כאילו מנסים לשנות את האינסטינקטים, את התקשורת בינינו, וזה בלתי אפשרי מבחינה מעשית.

אנחנו מעמידים את האדם בגבולות מסוימים צרים, שבהם קיים איזה תיקון, שכתוצאה מכך נוח לו יותר לעשות כך או אחרת. הוא איך שהוא משלב בתוכו את האינסטינקטים שלו, קצת מתמרן בהם ונדמה לנו שאז הוא מתנהג נכון, בהתאם לדרישות החברה, המשפחה וכולי.

אבל כדי להשיג היום מאדם התנהגות נכונה, זה לא מספיק. לכן בזמן האחרון התפתחה הפסיכולוגיה, כדי לממש באופן כלשהו את הדרך לשינוי האדם, החברה, של האדם בחברה. אבל בעיקרון, היא צריכה לגלות את הכישלון ההתחלתי ולעלות לדרגה הבאה.

מתוך תוכנית מס' 18 על החינוך האינטגרלי, 29.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מאינסטינקטים קדומים לדרגת "אדם"
התעלות מסתורית "מעל עצמנו"
לידה נכונה של האנושות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest