דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הרע שלי תחת מיקרוסקופ בעוצמה פי 620

הרע שלי תחת מיקרוסקופ בעוצמה פי 620

כל האירועים מתגלים רק כלפי האדם בגלל חוסר התפיסה השלמה שלנו, בגלל הרגשות הלא מתוקנים. העולם מצטייר כזה לא שלם בהתאם לראייה ולידיעה של האדם. אבל צריך להבין, שחוסר השלמות הזה הוא לא בעולם שמחוצה לנו, אלא בנו עצמנו.

היום המשבר העולמי לא מתפתח סביבנו, אלא בתוך התפיסה שלנו. אך ברגע שנתקן את עצמנו, כל הבעיות החיצוניות ייעלמו. כי העולם אינו קיים בעצמו, אלא רק בתוך הרגשות שלנו, הוא נמצא בתוכנו. וברגע שאנחנו מתקנים את התכונות שלנו, מייד נעלמים כל האסונות והבעיות, הסופות והמשברים. כל זה לא קיים, האור העליון הפשוט ממלא את כל המציאות…

ההבדל בין אמת לשקר הוא רק בתוך האדם. קודם כל, בכך שמברר את כל המכות שנוחתות עליו, הוא צריך להבין שהן סיבתיות ומטרתיות, כמו שנאמר: "אני ראשון", כלומר סיבתיות, "ואני אחרון", כלומר מטרתיות. המכות האלה באות כדי שהאדם יתקן את עצמו, שיראה שתפיסת המציאות שלו היא שקרית.

זה פועל כמו "עזר כנגדו". כי אם הרע הזה היה נשאר בתוך האדם, הוא אף פעם לא היה מגלה אותו. אולם מאחר והרע מתגלה מבחוץ, כאילו נמצא כנגדו, אז האדם יכול להבחין בו. האגו שלנו מגדיל פי כמה וכמה את הרע הזה, בכך שמאפשר לראות אותו באחרים בצורתו הבולטת ביותר.

אנחנו מסתכלים על הרע שלנו כאילו דרך זכוכית מגדלת ורואים אותו בקנה מידה גדול פי 620 פעמים. זה עוזר לנו לגלות אותו, וזה נקרא "עזר כנגדו".

אני מגלה את הרע הזה באחרים, אבל בשכל אני מבין שהכול להיפך, והוא נמצא בתוכי ובאופן כזה יכול לתקן את עצמי. האדם חייב כל הזמן להימצא בביקורת כזאת, בתפיסת המציאות הנכונה: שכל הרע שהוא רואה מבחוץ צריך להפוך אותו מייד, ולראות אותו בתוכו ולתקן.

לכן, כשאני מזדהה עם מה שנמצא מחוצה לי, אז התכונה הזאת הופכת עבורי לטובה. אני מקבל אותה ונמצא בה, בכך שמתקן את עצמי בצורה נכונה. כי בעזרתה אני יכול לבדוק את עצמי כלפי הקבוצה, כלפי הבריות, כלפי הבורא.

יוצא, שתפיסת המציאות החיצונית הזאת עוזרת לי למצוא את הרע שבי בהעתקה הפנימית שלי, להבין שזה לא עולם הרוס, אלא שאני הרוס בעצמי, כי כך מתגלה הרע שלי. ודווקא על ידי זה שאתקן את עצמי, אני אתקן את כל העולם. זה נקרא "להכריע את עצמי ואת כל העולם לכף זכות".

נקווה שאנחנו נוכל להבין ולעכל את זה, לתפוס תמונה כזאת ולהעביר את הגישה הנכונה והבריאה הזאת לכל העולם, לכל תושביו. ואז, על ידי תיקון האדם אנחנו נוכל לרפא את כל הבעיות. והקושי הראשון הוא להפוך את הגישה שלי, ובמקום לנסות לתקן את העולם, להבין שצריך לתקן את עצמנו.

חכמת הקבלה אומרת שכל העולם שאותו אנו רואים סביבנו, זו העתקה של התכונות הפנימיות שלנו, כמו בראי. אבל לצורך הפשטות אפשר להסביר, שקודם כל צריך לתקן את האדם, כדי שאחר כך הוא יוכל לתקן את העולם. כי אדם מקולקל בונה עולם מקולקל, ואדם מתוקן יוכל לבנות את העולם המתוקן.

מתוך שיעור על המאמר "אחור וקדם צרתני" של בעל הסולם, 02.08.2012

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest