דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / למצוא לבוש מלכותי בהר של סמרטוטים

למצוא לבוש מלכותי בהר של סמרטוטים

שאלה: מאיפה אני אקח כוח כדי לבחור בסביבה טובה?

תשובתי: תחפש… הכוח הזה מגיע מאותה הסביבה, מהספרים, מהאור, תחפש אותו! כי אם נברר את כל הפעולות שמוטלות עלינו עכשיו, אז יהיה ברור שייעודן היחידי זה לעזור לנו לבנות, לבחור בסביבה טובה.

הבחירה מסמלת שיש לך המון חלופות, אפשרויות לפניך, ואינך יודע בוודאות לֵמה להידבק, ואתה מברר זאת. בזה כל העבודה.

וכדי לעשות את הבירור הזה, אתה זקוק לאמצעים רבים. אדם צריך להבין שצריך להתרכז רק בזה. וכל השאר ניתן לו כדי שעל ידי זה הוא יקבע בצורה נכונה את היחס שלו לבחירה החופשית.

למה שאני לא אראה רק את אותה הנקודה, שבה אני חייב לעשות את הבחירה החופשית, וכל השאר שרק מבלבל אותי, ייעלם משדה הראייה? בשביל מה אני צריך את העולם הגדול הזה עם כל הבלבול שלו: משפחה, חברה, עבודה, מחלות, דאגות ובעיות? – היו מראים לי רק במה שיש לי שם בחירה חופשית ואני כמו סוס ששמו לו רתמות על העיניים, הייתי מסתכל רק קדימה, הייתי רואה לפניי את המטרה ובוחר בה.

כך אוהבת להתנהג בהמה, אז למה סדרו לי כאלה קשיים? – אבל דווקא כדי לבנות את האדם שיושב מעל לבהמה, הדרגה היותר עליונה מדרגת הבהמה, אני זקוק לבחירה חופשית, לבלבול בכל הצורות האפשריות. נדמה לי שכל הצורות האלה שייכות לבורא ואני צריך לעבור דרכן ולהתבלבל, לרצות להידבק.

ואחר כך אני סוף סוף מגיע לבחירה חופשית, שבאמצעותה אני מממש את עצמי ומקבל את דמות הבורא. אבל כל זה הודות לכך, שעד אז אני הסתבכתי והתבלבלתי בכל שאר העיגולים, כל אלפי שנות ההתפתחות שלי. כך זה פועל.

כי הצורה שאותה אנחנו צריכים לרכוש היא חופשית. כלומר אני בעצמי צריך, בסופו של דבר, לבחור שאני רוצה רק אותה. אני בוחר דווקא את הלבוש הזה של הבורא, כמו שאני נכנס לחנות ובוחר דווקא את אותה החליפה שמתאימה לי. אבל כדי לעשות את הבחירה הזאת, אני צריך לבחון הרבה חליפות אחרות, לברר מה לא מתאים לי בהן, ולעצור דווקא על החליפה הזאת.

על ידי כזה בירור אני בוחר את צורת הבורא, את אותה הצורה היחידה שבה אני ארצה להתלבש! כלומר, אני מעדיף את תכונת ההשפעה על פני תכונת הקבלה.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 27.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
נקודת החופש – תחילת הנשמה
דרך שמכוסה בצל של השפעה
הלבוש של המלך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest