דף הבית / אהבה / זוגיות / לבנה אינה נופלת סתם כך

לבנה אינה נופלת סתם כך

שאלה: בדרך כלל, אדם במצב לחוץ (נניח שיש לו בעיה במשפחה) הוא מוצף רגשות, וקשה לו להתעלות מעליהם ולהיזכר בשיטה האינטגרלית. האם כדאי לבצע עבודה מעשית במעגלים כדוגמת מצבים משפחתיים כאלה?

תשובה: לדעתי זה אפשרי בהחלט, אבל זה דורש הכנה מיוחדת.

אך לא כדאי להתחיל ממצב לחוץ, אלא ממשהו פשוט ביותר, חלק פחות או יותר, כלומר מעט גבוה יותר מהיחסים השפלים עם התבטאויות קשות ביותר, עם עלבונות ממושכים וכולי. צריך לעשות הפוך. אם יש משהו שמחבר בין אנשים, צריך להתחיל ממנו!

אם מדובר על כאלה שכבר לומדים בתוך המערכת שלנו, אני הייתי מתחיל מהתזכורת מהיכן אנחנו מקבלים את הכול: המקור הכללי של הרגשות, החוויות שלנו, כל מה שקורה לנו, במילים אחרות – "אין עוד מלבדו". יתכן שאפילו הייתי מקריא מספר קטעים מתוך מאמרים שכולם מכירים והייתי מכוון את האנשים שכך זה באמת קורה.

כל מה שמופיע באדם, נובע ממקור כלשהו. שום דבר לא מקבלים סתם, ושום דבר לא נופל במקרה פתאום. כפי שאמר גיבור ספרו של מיכאל בולגקוב "האמן ומרגריטה", "השטן במוסקבה": "לבנה אינה נופלת לאף אחד על הראש לפתע פתאום סתם כך". וזה באמת כך. לכן, כשאנחנו מתחברים למקור כללי אחד ומבינים שכל הגירויים שיש בנו מגיעים ממנו – זאת אומרת, הם מגיעים עם מטרה כלשהי. לא במקרה הם מופיעים בנו.

לא במקרה אני אוהב משהו, ושונא משהו. ולא במקרה אנחנו מצאנו את עצמנו יחד, אלא כדי לפתור בעיה כלשהי – כדי להתעלות מעל עצמנו, לא לפגר, אלא להמשיך להתפתח לדרגה הבאה. אז בואו נסתכל בצורה הגיונית על המתרחש, נהיה חלקים יצירתיים בתוך המערכת הזאת, ולא ניכנע ונלך בעקבות הרצונות והדחפים הפנימיים שלנו. נתעלה מעליהם, נעלה לרמה של אותו המקור, שמעורר בנו את הכול. כלומר, עלינו לעבוד בצורה רציונלית, נכונה, עם מה שאנחנו מרגישים – להתעלות מעל עצמנו ולהיות חוקרים של עצמנו.

אז ברגע שאתה מביא אותם לנקודה הזאת, כבר יש לכם על מה לדבר. הם כבר חוקרים את עצמם ואחד את השני מהצד, מבינים כיצד להרגיש זה את זה – כמו משהו שקורה להם. לשם מה זה ניתן לי? – כדי שאני אתעלה מעליי, מעל האגו שלי.

בצורה כזאת, אם אנחנו נתחבר ביחד נגד האויב המשותף שלנו, האגו, נתאר לעצמנו שהוא נמצא בינינו בכל חילוקי הדעות שלנו, ואת עצמנו נכוון מעליו בחיבור בינינו, אז יוצא שאנחנו בונים בינינו משהו משותף – על הבסיס האגואיסטי בונים תוספת של מודעות, הבנה, תפיסת עולם שונה לחלוטין. אנחנו מסתכלים על העולם כמו על מערכת שבה אנחנו מתפתחים, שבעזרתה אנחנו יכולים לעלות, להתרומם. ולכן, כאן אנחנו נכנסים לשותפות עם הטבע/הבורא, שבכוונה יוצר בנו את התנאים האלה.

וכאן אנחנו מתחילים להבין מדוע הטבע/הבורא פועל בצורה כזאת, כיצד עלינו להגיב על כך, ושהכול נברא דווקא כדי שנתעלה בחיבור עוד יותר גדול.

ראשית, צריך לכוון מעט את האנשים לקראת המערכת הזאת, ואחר כך להתחיל בדיון. אתה מספק להם את הדחף הראשון, והם ממשיכים לחשוב בצורה עצמאית, אתה רק שומר שהם לא "ייפלו" להאשמות הרגילות. על ידי הדיונים ביניהם כיצד מתעלים מעל האגו, הם מתחילים לשאוב אחד מהשני השראה. בסופו של דבר, כבר יש לך קבוצה שבונה את הדרגה הבאה שלה.

ובהמשך, אתה מקבע את המעמד הזה, קובע יחד איתם שהם ישתדלו כל הזמן לטפח אותו בפנים, אף על פי שעכשיו הם יתפזרו והנסיבות שוב ימשכו אותם למטה.

עליהם להבין ששום דבר לא קיים, שבעולם מתעוררים כל הזמן תנאים יותר ויותר חדשים, רמזים לכך שעליהם להמשיך לפתח את החיבור ביניהם, לחזק את הברית ביניהם.

בהרגשה כזאת עליכם לסיים את הסדנה. אבל העיקר, תחילה אתה צריך "להעלות" אותם, והעלייה הזאת צריכה להיות בצורת משחק.

מתוך שיחה על החינוך האינטגרלי, 31.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הפלגה מוצלחת, הספינה המשפחתית!
אין שום קשר למנטאליות
האם לגלות את הסודות מן החדר?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest