דף הבית / חינוך, ילדים / מדריך מעשי בשיטה האינטגרלית

מדריך מעשי בשיטה האינטגרלית

שאלה: בכל ספר אפשר לשים דגש על משהו, נניח, על אנתרופולוגיה, כלומר על התפתחות, או על איזה שהם היבטים מקצועיים, כמו למשל היבטים פסיכולוגיים. מאחר והחומר צריך להיות חד ואקטואלי. מה הצורה הטובה ביותר להכין ספרים על השיטה האינטגרלית?

תשובתי: לדעתי, זה צריך להיות ספר שמקדים את הספר הבא או אפילו סדרה של ספרים, שיהפכו לחומר עזר ליצירת פרגמנטים של הקהילה האינטגרלית. בהמשך הפרגמנטים האלה יתאחדו ביניהם לאחד שלם אינטגרלי.

לכן צריך לשים דגש על החלק המעשי, באיזו צורה כל מיני קבוצות אוכלוסייה, בכל מיני המצבים שבהם אנו צופים, במיני ערים, בבתי ספר, במשפחות, הם כולם, כל אחד בצורה שלו, פותרים את הבעיות שלהם בעזרת העלייה לאינטגרלי שלם.

עכשיו אנחנו חיים בחברה מפורדת: במשפחה או בכיתה, בעיר או באיזה חלק ממנה, במפעל וכולי, אנשים נמצאים במתח ביניהם, כולל איזה שהם גורמים חיצוניים ופנימיים. צריך להראות באיזה אופן אנחנו מוציאים אותם לאיחוד פנימי, להרגשת הכוח הכללי, המחשבה הכללית, הרגשת האיחוד, שמופיעה בינינו.

כי משפחה זה לא סתם בעל, אישה, ילדים, סבים וסבתות. משפחה, זה מה שמקשר אותם ומהווה סכום של כל התכונות והמאפיינים שמחברים אותם, הקשרים של כל מה שהם רוצים להתעלות מעליהם ולשמור.

איך אפשר מתוך האיחוד הזה, הברית, בכך ששומרים ומפתחים אותו, שפועלים למענו, לפתור את כל השאלות והבעיות שלנו? – תחילה אנחנו מתעלים עד לרמה של יצירת איחוד אחד ומתוכו מתחילים לפתור את השאלות הללו, רק כדי שהפיתרון שלהן יחזק את האיחוד שלנו, את הברית שלנו, את החיבור שלנו. ואז אנחנו נעלה באיחוד שלנו יותר ויותר למעלה בזכות פיתרון הבעיות האלה.

אנחנו נראה מגמה מאוד מעניינת: מסתבר, שהבעיות האלה נוצרות כדי שאנחנו נתחבר יותר ויותר, זאת הסיבה האמיתית שלהן, ולא בזה שאתה כזה, ואני, הוא או היא כאלה.

למעשה כל זה מתנהל בצורה אחרת, מתוך תביעה של הטבע הפנימי והחיצוני היחיד שלנו שמאלץ אותנו להתעלות מעל עצמנו, להתאחד, ובאופן כזה ליצור משהו שנקרא, אדם יחיד, אחד שלם.

את שיטת הפיתרון הזו צריך לברר, להראות ולתאר. אני חושב שזה הדבר ההכרחי ביותר עכשיו, לפחות שלב ההתקדמות המקדים הראשון לקהילה האינטגרלית, כולל ההשכלה והחינוך האינטגרליים.

את העבודה המוכנה צריך יהיה לשלוח ולהפיץ לאותו המעגל הגדול של המומחים שכבר מדברים על זה ומניחים שזהו השלב הבא של התפתחות האנושות, שבזה הפיתרון של כל הבעיות שלנו, במיוחד של המשבר הכלכלי והפיננסי, של האבטלה וכולי.

ללא ספק, שיחד עם זה, חייבים להראות גם את השלב הבא, ההגעה לחברה אינטגרלית, שפותרת את כל הבעיות הגלובליות, כלומר השינוי של כל המערכת החברתית תרבותית, איפה שהמסחר, המדע, התרבות, הפיננסים, הכלכלה, המשפחה, חינוך הילדים והמבוגרים – כל זה מתחבר יחד ולא ניתן לפתור שום דבר ללא אותו האיחוד שאליו אנחנו משתוקקים, ושדרכו אנחנו יכולים לפתור הכול.

אם אנחנו נוכל להראות את כל זה בתמונה כללית כזאת, ואחר כך נקבל תגובות מאנשי מדע המדינה, סוציולוגים, פסיכולוגים, פיזיקאים, ביולוגים, אקולוגים ושאר מומחים, אז בכך שנבטיח לעצמנו את תמיכתם ונעבד את הערותיהם, נוכל, בנוסף לעבודה הזאת, להוציא את אותו החומר שנקבל מהם.

בכך שאנחנו מתאחדים עם המדענים, אנחנו ניצור סביב הספר הזה קהילה באינטרנט, פורום, מקום שנוכל להחליף בינינו דעות ולפתור כל מיני שאלות. היום הם כבר הופכים למאוד דינמיים, ממש זורמים, שכוללים בתוכם את כל חלקי החברה עם הבעיות שלה.

וכך אנחנו נוכל להתקדם לשלב הבא של העבודה שלנו, איפה שכבר נראה בצורה יותר מעשית, איך אפשר לצרף את הרעיון הזה לפיתרון הבעיות של היום ומחר. כך אני רואה את כל זה.

לפנינו עכשיו שני שלבים. השלב הראשון, זה לאסוף ולעצב את העמל, שכולל חומרים של השיחות שלנו. ואחר כך לקבל עליו סקירות ומאמרי ביקורות, יכול להיות לכתוב במשותף איזה שהם מאמרים, רשימות וכולי. ואת כל זה להכליל, כדי שזה יכלול אותנו.

מתוך שיחה מס' 37 על החינוך האינטגרלי, 31.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
ידע אינטגרלי למדענים
עזרה בפיתרון בעיות
מחליפים את התוכנה הישנה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest