דף הבית / חינוך, ילדים / איך להקל על תפיסת החומר?

איך להקל על תפיסת החומר?

שאלה: כשאנחנו מדברים על אינטגרליות, המידע הזה הוא עד כדי כך חדש לאנשים, שהם אינם מסוגלים לתפוס אותו. החדשנות והפשטות של המידע, למרות האקטואליות, הופכות את תפיסתו למאוד מורכבת אפילו עבור אדם משׂכיל. איך אפשר להתגבר על המכשול הזה?

תשובתי: אני סבור שצריך לתת פחות מידע. בעיקרון, האדם צריך להרגיש אותו.

תוך כדי תהליך של שיחה לא ארוכה, אדם צריך לקבל כזאת כמות של מידע, שהוא מסוגל מייד להבין, לתפוס, כלומר נשקלת כל מילה, החומר מובע בשפה קלה וכל הרעיון הוא מאוד פשוט. ואחר כך האנשים מתחילים לדון על הרעיון הזה במעגלים אינטגרליים, מפני שצריך להיות לאדם ביטוי ממשי משלו.

תחילה המשתתפים צריכים לדון קצת על הרעיון עצמו, שנובע מההשכלה האינטגרלית, נניח, "האגו כמקור הרע", ואז לדון בזה. אחר כך הם לוקחים את הנושא הבא "התכונה שמנוגדת לאגו", כלומר אלטרואיזם, עזרה הדדית, ודנים על זה. הדיון לא צריך להיות ארוך, כך שבסופו של דבר יישאר להם רושם נעים, והעיקר שהם ירגישו את האיחוד ביניהם, עם דגש על כך שזה לא לחץ, לא כפייה, לא איזו מגמה מפלגתית, לא משחק בשקר, אלא דווקא אמצעי הכרחי להישרדות.

כשאדם הולך עם הרגשה כזאת, אז זו כבר באמת תוצאה רצינית וחיובית. כך בכל שיעור צריך לקדם אותם עוד ועוד.

בהחלט יכול להיות שיידרשו כמה שיעורים כדי לאסוף ולעבד את הדימוי על האגו האנושי, העולמי, האישי, המשפחתי, וכל פעם להדגיש באיזה אופן אנחנו יכולים לפתור בעיות בהתעלותנו מעליו, כלומר ללמד את האנשים את טכניקת ההתעלות.

כל הדעות, ההרגשות, הדחיות השליליות והחיוביות נשארות למטה. על ידי הערכת כל אדם בכבוד, אנחנו עולים לאיחוד הכללי המשותף שלנו ומשם מתחילים כבר הלאה לפתור את הבעיות שלנו.

השיעורים האלה צריכים להסתיים כל פעם בסדנה, ולהישאר עם תוצאה רגשית, שבו זמנית נובעת מאיזה שהם נתונים.

מתוך שיחה מס' 37 על החינוך האינטגרלי, 31.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
פחד מפני זרם של מידע
תפיסה בלתי מוגבלת של מידע
החינוך השבלוני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest