דף הבית / חינוך, ילדים / סאגה על האגרטל השבור

סאגה על האגרטל השבור

שאלה: בוא נבחן מצב רגיל. נניח, אני התקשרתי הביתה והודיעו לי שהיום הגיע איזה פועל, ששבר במקרה אגרטל ועל ידו שבר את הרהיטים. איך אני צריך לעבוד עם המצב הזה? איך אני צריך להירגע?

תשובתי: זו כמובן, תבוסה של האגו שלך שפתאום איבד אגרטל, כלומר חלק מהתענוג. ולכן מראים לך עד כמה אפשר להתעלות מעל זה ולבצע הערכה אחרת של המצב שלך: האם אתה צריך את זה, האם זה נחוץ לך?

או שאתה תחשוב על המטרה, והמרירות הזאת של הפרידה מהאגרטל תשב בתוכך. אולי צריך לקחת את האגרטל הזה, לנסוע איתו לאיזה מקום מבודד ולקבור אותו, כלומר להרגיש את כל מה שאתה צריך להרגיש בזה. ואחר כך לבצע בתוכך עבודת בירור: עד כמה זה חשוב לי או למה דווקא על ידי שטויות טיפשיות כאלה, כמו איזו חתיכת חמר יבשה, צריכים להזכיר לי על משמעות החיים? האם ניתן להשוות זה עם זה?

שאלה: שכחתי לציין, שקיימת שם עוד דמות אחת פעילה, זו האישה, שמצטערת וכועסת בגלל האגרטל השבור, ולמעשה, הוציאה עליי את כל השליליות הזאת.

תשובתי: אותו הדבר גם איתה. זה שהיא שפכה עליי את השליליות, זה טוב. וזה שאני תלוי בה, במצב שלה ברצון, האם בעיקרון אני צריך לספוג את זה?

במה בעצם הבעיה? – אני תופס את כל הרגשות השליליים, אבל אני מנתק אותם מעצמי, כלומר סופג את כל זה באגו שלי ורוצה להתעלות מעליו. האגו, ההרגשה השלילית מאיבוד האגרטל, מהשערורייה של אשתי, כל זה נשאר בי. אבל אני צריך להתייחס לזה כאל דבר שמתרחש באמת, ולא סתם לזלזל בזה, אחרת אני לא אתרומם מעל זה. כלומר נשארות בי כל ההרגשות האלה וכל ההערכות האלה, אבל אני עצמי, הודות להם, עולה והופך להיות קרוב יותר למטרה.

כלומר אני בתוכי מודה על כל האירועים, המקרים האלה, מפני שהם כיוונו אותי למטרה.

שאלה: כלומר, לרוץ לקנות כמה שיותר מהר אגרטל אחר, כדי להשקיט את העימות הזה…

תשובתי: בהחלט אפשרי שצריך לעשות את זה, מפני שבאופן כזה אתה עובד על בת הזוג שלך. אולי עבורך, לאגרטל הזה אין כל ערך, אבל עבור האישה, כן. אין לך זכות לכפות עלייה את זווית הראייה שלך.

אני עושה את כל מה שבת הזוג שלי דורשת במסגרות נורמליות של חיי השיתוף המשפחתיים, הסדר הביתי, אבל, יחד עם זה, בתוכי אני הולך למטרה שלי, ומספק את כל הדרוש, שאני באמת יכול לעשות.

מתוך שיחה מס' 36 על החינוך האינטגרלי, 30.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הרגשת הבושה יקרת ערך
ממשפחה חדשה לחברה חדשה
משפחה זה תמיכה ודוגמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest