דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / על המבוי הסתום של המדע המודרני ועל המדע העתידי

על המבוי הסתום של המדע המודרני ועל המדע העתידי

שאלה: מה הסיבה להצלחות שאותן משיג העם היהודי בכל רחבי העולם בכל מיני התחומים השונים?

תשובתי: העניין הוא, שאת הכוחות שניתנו לו לצורך התיקון, הוא מנצל למימוש האגו העצמי. הוא מצליח הודות ל"קו שמאל", ואין כאן במה להתגאות. במקום לנצל את הפוטנציאל שלו, את ההתחלה והאפשרויות שלו כדי להוביל את העולם לעלייה ולתיקון, האדם משתמש בהם לכל מיני תחבולות כדי להצליח במדע, בהתעשרות, וגם בגניבה ושאר הדברים הלא נאותים.

שאלה: ובכל זאת, האם זו לא דוגמה לעולם? למשל, בקרב חתני פרס נובל יש הרבה יהודים. אולי זה ישמש כדוגמה עד כמה חשובה ההשכלה?

תשובתי: יכול להיות שאנחנו מתוך ההתמדה עדיין מעריכים דברים מסוג זה. אבל היום המצב משתנה, וכעבור זמן מסוים הצלחות במדע ושאר התחומים כבר לא ייחשבו להישגים. מה בכך? האם זה משפר את החיים שלנו? האם זה מביא לאנושות הצלחה אמיתית?

כתוצאה מכל מה שעשו היהודים ואומות העולם, אנחנו הגענו למשבר בקנה מידה גדול, החיים שלנו שבורים, ואנחנו לא יודעים מה יהיה מחר.

שאלה: אבל יכול להיות, יחד עם זאת, שזה יביא למשהו טוב?

תשובתי: ודאי. אם עם ישראל ישתמש נכון בשלושת הכוחות: ב"קו ימין", "קו שמאל" וכן בתוצאה שלהם, "הקו האמצעי", אם הוא יוכל להשתמש נכון בכוח של האגו שלו באמצעות אהבה, אז יהיה המשך של ההתקדמות. "קו שמאל" עצמו לא יוכל יותר להתפתח לבדו. מכאן נובע המבוי הסתום בהכול: אנחנו ויתרנו על כיבוש החלל, אנחנו כבר לא מצפים לכלום מהמדע, האדישות משתלטת עלינו, אנחנו כאילו מיצינו את עצמינו.

אבל בעצם זה לא כך. יש לנו אפשרות להתפתח הלאה, לעומק של הקיום האנושי והטבע האוניברסלי. אם אנחנו נרתום את שני הכוחות, אז פתאום נגלה בתוכנו כלים חדשים, הרגשות חדשות, שעל ידם הציביליזציה שלנו תמשיך את התפתחותה בגבהים חדשים, במימד חדש. וכל זה במקרה שאנחנו נלך בעקבות "הקו האמצעי".

מה שנוגע ל"קו שמאל", לאגו, ההתפתחות שלנו בו הסתיימה. לכן גם המדע מצא את עצמו במשבר: המדענים עצמם מודים שהוא כאילו הגיע אל סופו.

שאלה: איך ייראה המדע אם אנחנו נשתמש בשני הקווים?

תשובתי: אנחנו נגלה עוד כוח נוסף בטבע, בנוסף לאגו. מקודם אנחנו כאילו השתמשנו במינוס, מבלי שנגלה עדיין את הפלוס ואת שיטות העבודה עם שניהם. אבל עכשיו, על ידי השילוב ביניהם אנחנו נחדור לתחומים חדשים.

למשל, הפיזיקה הקוונטית כבר "נתקלה בקיר": אנחנו מרגישים, שמאחורי המחסום הזה קיים משהו, אבל אין בכוחנו לחדור דרכו. משהו חסר. השכל שלנו מסרב לתפוס מושגים חדשים מפני שאנחנו בנויים אחרת. המכשירים שלנו נוצרו בעזרת אותו השכל, ולכן גם לא מאפשרים לבצע את הפריצה.

אבל כשאנחנו נרכוש את הקו השני ונשנה את עצמנו, בכך שנבנה יחס כלפי העולם ב"קו האמצעי", אז תופיע אצלנו האפשרות לבנות מכשירים חדשים ולהסתכל בצורה חדשה על המציאות, בכך שחודרים דרך החומר אל אותם הכוחות שמנהלים את העולם. על זה היום חולמים הפיזיקאים…

לפנינו התפתחות נפלאה, שכוללת את כל מה שיש על פני כדור הארץ, אבל רק בתנאי שנוכל להוסיף את "קו ימין" ל"קו שמאל". וכל זה תלוי בעם ישראל.

מתוך שיחה, 05.06.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מבוי סתום או יציאה למציאות חדשה
עם ישראל: להחיות את הקשר ההדדי
ארץ האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest