דף הבית / המשבר ופתרונו / חקירת הטבע היא הדרך לפיתרון בעיות

חקירת הטבע היא הדרך לפיתרון בעיות

שאלה: למה אתה מתכוון כשאתה אומר שתוכנית הטבע השתנתה? כיצד אפשר להסביר לאדם הפשוט מה בדיוק השתנה?

תשובתי: פשוט צריך להראות לאדם מספר סרטים על כך שכולנו בעולם קשורים, כדי שתהיה מול עיניו תמונה ברורה של קשרי האנושות בכל הרמות – לא ברמה התרבותית והמדעית, שהן זרות לאדם, אלא בתחום הטכנולוגיה, התעשייה, המסחר, צורות שונות של ערבות הדדית. ראשית, צריך להראות לאדם את הצורך בקשר ברמה של צרכיו העיקרים הבסיסיים – הוא לא יוכל לדאוג לעצמו, לילדיו, אם לא יהיה קשור עם עולם על ידי קשרים אינטגרלים טובים. אם אני תלוי בזולת, עליי להיות ביחסים טובים עם הזולת – אם יהיה להם טוב, אז גם לי יהיה טוב. כלומר, עלינו להבין שאין לנו שום אפשרות קיום אחרת.

אז מה הבעיה? מדוע אנחנו לא יכולים להתקיים נכון? מדוע אנחנו לא יכולים להוריד את המחירים המופקעים של הסחורה, ההובלה, הקשר? מדוע אנחנו לא יכולים להפסיק להפריש חצי מהתקציב לביטחון, אם אנחנו כל כך קשורים זה עם זה? מדוע עולה לנו כל כך ביוקר מערכת הבריאות, שאנחנו נאלצים למכור כדורים שנשארו? מדוע אנחנו פיתחנו סביבנו כל כך הרבה דברים מיותרים ומזיקים? אולי יש צורך לנער את כל זה ולהגיע למכנה משותף נורמלי?!

צריך לחקור את הטבע, לכוון את כל מאמצנו לכך, ובהתאם לקבל חוקי התנהגות של החברה האנושית. חובה לשדר ברחבי העולם את שיטת החברה האינטגרלית, וכך בהדרגה לשנות את הסביבה שלנו, כדי שהיא תשפיע על כל אדם בחברה.

צריך לעשות את החברה שלנו באמת כללית, אינטגרלית, ארצית, ולא מחולקת על ידי גבולות, מדינות, שבעצם כבר אינם קיימים – כל זה סמלי בלבד בעידן הטכנולוגיה המודרנית, התעבורה, התחבורה וכל היתר. הרי על מי מגנים הגבולות האלה, ומי צריך אותם?! מי רוצה לכבוש את מי?! הרי היום מיליוני מהגרים עוברים ממקום למקום!

את כל זה עלינו לסדר בהדרגה, בהיגיון. ואז, במשך מספר עשרות שנים, אנחנו נוכל לבנות על פני כדור הארץ חברה שוויונית לחלוטין. יש ברשותנו את כל האפשרויות, במיוחד אם נשתחרר מההוצאות המיותרות השונות.

צריך להציג זאת לאנשים ולאט לאט לתת להם חשיבות וצורך בחיבור שלנו דרך סדרות טלוויזיה, הצגות תיאטרון, שירים, לימודים בבית הספר, קורסים קבועים בשעות העבודה במפעלים וכולי. עלינו לעסוק ברצינות רבה בעבודה חברתית והסברתית. וזאת פשוט צריכה להיות חובתו של כל חבר בקבוצה.

ברור, שהחובה הזאת תושלם על ידי חשיבות המטרה והפרסום. כל האנשים המכובדים, המפורסמים, יצטרכו להראות עד כמה הם מעורבים ותומכים בזה מתוך הרגשת החשיבות שאנחנו נמצאים מול קריאת הטבע. וזאת לא מפלגה כלשהי או אדם כלשהו שרוצה לטפס לפסגת השלטון – אף אחד לא מתכוון לשלוט או להשיג משהו, פשוט אנחנו, תושבי כדור הארץ, ניצבים מול הצורך הזה.

מתוך שיחה על החינוך האינטגרלי, 29.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
המדע לשיתוף פעולה עם העולם
מוכרחים ללכת בעקבות חוקי הטבע
הטבע אינו סובל חוסר איזון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest