דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / המוח: סוד שאינו נגיש למדע

המוח: סוד שאינו נגיש למדע

שאלה: מחקרים אחרונים מראים, שהנוירונים במוח מגלים גמישות בזמן החיבור. "החומר" נשאר זהה, אבל הקשרים ההדדיים שבו משתנים. האם אפשר מכאן לערוך הקבלה עם "החומר" של הרצון לקבל?

תשובתי: אנחנו אף פעם לא נוכל להבין את עבודת המוח באמצעים של המדע הסטנדרטי "הגשמי". אני מניח, שגם לחוקרים זה כבר ברור. כי המוח תלוי במצב הנוכחי שבו הוא נמצא, ולכן הנתונים בתחום הזה כמעט ולא מאפשרים לקבוע חוקיות סטטיסטית או למצוא איזו עקביות והמשכיות. המוח הוא לא סתם "קילו וחצי של חומר אפור". הוא כל הזמן שונה, ואף על פי שאנחנו מסווגים את תפקידם של כל חלקיו, בכל מקרה הם יכולים לבצע תפקידים שונים לחלוטין.

ב"ראש" של ה"פרצוף הרוחני", שמשם באות ההחלטות, קיים "אור ישר" ו"אור חוזר", הקשר בין הבורא לנברא. כך הוא מצב העניינים גם במוח שלנו, רק בדרגה אחרת. ולכן, אם אנחנו לא נגלה את החלק של הבורא שבנו, אז אנחנו לא נצליח לגלות את עקרונות עבודת המוח. כי חצי מהתמונה בקושי נראית מתוך הערפל ואנחנו לא יודעים מה מפעיל אותו.

בכללות, אפשר להשוות את המוח שלנו לגלאי, למקלט, שקולט אותות מהמרחב הסובב אותנו. ולכן אין משמעות רבה לדבר ולבחון אותו עצמו בניתוק מהמרחב הזה. אם אנחנו לומדים רק את המוח עצמו ו"משאירים מחוץ לתמונה" את הקשר שלו עם מקור הנתונים, אז אנחנו אף פעם לא נדע שום דבר. כי המוח שלנו תופס מידע חיצוני מאיזה שדה.

אנחנו בנויים בצורה מוגדרת מאוד: הטבע שלנו מתחלק לדומם, צומח, חי ו"מדבר", אנחנו מחלקים את עצמנו ל"פרצופים", "ספירות", לחלקים לפי "עביות הרצון" ו"זכות המסך", אבל למעשה ברוחניות זה הכול אחד, הכול נמצא בשלמות אחת ובה אנחנו נמצאים. שם נמצא עבר, הווה, עתיד, שם נמצאים שלושת מצבי ההתפתחות, שם נמצא הכול.

הפעילות המוחית זה כמו מתקן קליטה או פעולה הדדית בתוך המערכת, שאותה אני תופס רק במידת ההשפעה העצמית. אפשר לומר, שהמוח זה חלק מהמערכת הכללית. אבל בעצם המוח, השׂכל, נפרשׂ על כל האין סוף שאותו האדם חייב להשיג בפועל. ובינתיים אנחנו מרגישים רק פירורים.

אני לא חושב שהמדע ימשיך ללכת בכיוון הקודם. יגיע הרגע שהמדענים יעצרו, ישנו את הגישה ויתחילו לגלות בדרגה יותר עליונה. בדיוק כמו שבזמנו האנושות עברה ממנוע קיטור למנוע של בעירה פנימית. חוקרי המוח ירצו לעלות לדרגה של "שכבת המידע" שנמצאת מעל לעולם שלנו. רק משם הם יוכלו להמשיך את החקירה שלהם, בעוד שהגישה העכשווית לא תיתן לנו שום דבר.

מתוך שיעור על "הקדמה לספר הזוהר", 16.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
המדע המודרני על סף הבלתי נודע
השכל חסר הגבולות
השׂכל יכול להיות רק משותף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest