דף הבית / חינוך, ילדים / להתעלות מעל "הבהמה" שלי

להתעלות מעל "הבהמה" שלי

Laitman_2011-05-12_3424_w.jpg

שאלה: אילו פעולות אסורות בתוך הקבוצה לחינוך אינטגרלי והקבוצה לא תסבול אם מישהו יבצע אותן? בקבוצה לטיפול נפשי, למשל, אסורה אלימות פיזית. האם ישנם איסורים חמורים כלשהם בקבוצה לחינוך אינטגרלי?

תשובתי: אני לא פגשתי בזה, אך לדעתי אין. אני מניח שיתכנו התפרצויות זעם שליליות, אך כנראה במצב מעורפל כלשהו.

לפי דעתי כולם יסלחו, אפילו הנפגע יסלח אם ההתנהגות הזאת מביאה ל"הכרת הרע" ולהמשך התיקון… – גם זה קורה בין אנשים.

אנחנו מתחילים מהדרגה הנמוכה ביותר, מהאגו, מההרגלים והחוקים שקיבלנו מהחברה הקודמת שלנו, וכל מה שיש בה חייבים עדיין לתקן, אין מה לעשות.

זאת אינה סיבה להרחיק את האדם מהקבוצה. לפי דעתי הקבוצה תבין אם יש סיבה מוצדקת כלשהי – שוב נפילה לסמים, לאלכוהול וכל מיני דברים אחרים. דבר אחד, אנחנו מנסים לגרום לכך שבתוך הקבוצה יהיו יחסים שווים.

כלומר, צריכים להיות כמה שפחות יחסים "בהמיים", מפני שאת הקבוצה אנחנו קודם כל רוצים לרומם רוחנית. כמה שפחות יחסי מין, במיוחד מזדמנים. אם האנשים מוצאים אחד את השני, ומוצאים חן אחד בעיני השני ובאמת רוצים להתחבר, אז – כן. אך גם זה מכניס חוסר איזון כלשהו.

בתור התחלה, אני הייתי בכלל מארגן קבוצות משותפות של גברים ונשים, ובהמשך לזמן מה הייתי מפריד ביניהם, מפני ששיטת החיבור בין גברים לנשים היא בכל זאת שונה. ואחר כך, כשהם מסוגלים להתעלות מעל עצמם, הם כבר לא שמים לב להבדלי המין, אלא רואים משהו משותף.

זאת דרגה מאוד לא פשוטה. תתארו לעצמכם שעל האדם להתעלות מעל הטבע שלו, מעל הדחפים הטבעים, מעל הדחפים המיניים – מעל היסוד שלו.

אבל אחרי שהוא מתעלה, הגבולות הללו למעשה יכולים להימחק. אני אומר "יכולים", מכיוון שבכללות עדיין לא ראיתי את זה. לפי דעתי, בסופו של דבר, שוב זאת יכולה להיות קבוצה מעורבת, שמתקדמת.

מתוך שיחה מס' 9 על החינוך האינטגרלי, 15.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
חינוך משותף או נפרד?
לחזור לספסל הלימודים
הגיל לא מפריע ללימוד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest