דף הבית / אהבה / "כותונת" אלטרואיסטית לאגו

"כותונת" אלטרואיסטית לאגו

שאלה: מה זה אומר "להתעלות מעל האגו"? כיצד מממשים זאת, במחשבה?

תשובתי: להתעלות, זאת אומרת, לעבוד בהיגיון עם האגו שלך. כשאתה נמצא בהשפעת החברה, והיא כביכול מימינך, והאגו משמאלך, אתה משקיע בחברה בצורה מקסימלית, מתקרב אליה, נכלל בה, מתייחס לאגו כמו לחומר שממנו עליך לפסל אדם, כלומר להקנות לו צורת אנושית.

זהו ההבדל של השיטה שלנו משאר השיטות שבנויות על חיסול, דיכוי האגו, על הסתרתו המקסימלית. וכאן – לא! הוא מתגלה בצורה חופשית. ומכיוון שזהו אחד מתוך שני כוחות הטבע, אז על ידי גילוי הכוח השני, אני רואה בצורה לגמרי אובייקטיבית כיצד אפשר להשתמש בשניהם – אף אחד מהם לא שייך לי!

היום אני מזדהה עם האגו שלי, אני קיים כחלק בלתי נפרד ממנו. לכן אני כביכול יוצא מתוכו ומסתכל בצורה אובייקטיבית על גופי, על עצמי, על הסובבים, אני מפריד כל אדם ממהותו הפנימית האגואיסטית. בצורה כזאת אני מתחיל, בלית ברירה, לראות את האנשים לא בתוך החומר האגואיסטי שלהם, אלא מחוץ לאגו, מחוץ לחומר, כפי שהם צריכים להיות אם ישתמשו נכון בשני הכוחות האלו – ימין ושמאל. כוח השמאל – זהו האגו, וכוח הימין זו הסביבה, שמראה לי את התכונות האלטרואיסטיות, ההפוכות לאגו.

הערה: זה לא לגמרי ברור מהו "קו ימין"?

תשובתי: "קו ימין" – זה כוח. זהו רעיון כיצד עליי לשנות את "קו שמאל" שלי, את כל הרצונות האגואיסטיים, הכוונות, כל מה שיש לי. נניח, שיש לי 600 או 800 – לא חשוב, כמה שיתגלו, אפילו 10 או 20 מחשבות, רצונות שונים. בהשפעת החברה, הסביבה, עלי לשנות את כל התכונות, הרצונות והמחשבות האגואיסטיות, כלומר, את המוח ואת הלב האגואיסטיים, להפוכים – לאלטרואיסטים. עליי כאילו להלביש את האגו ב"כותונת" אלטרואיסטית.

הערה: כדי שיהיה ברור יותר, ניתן דוגמה. נניח, יש לי רצון לשיר. אני אוהב לשיר, אך איני יכול…

תשובתי: זה לא אגו. אגו, זה כשאתה רוצה לנצל מישהו לרעת הסביבה וכאילו לטובתך. אבל גם אם ניקח את הדוגמה עם השירה. אם אתה היית שר לפני אימך, שאוהבת אותך, אתה היית מביא לה תענוג, לא חשוב איזו שמיעה ואיזה קול יש לך. אם אתה סתם תצא לרחוב ותתחיל לשיר, אז יתכן שלאנשים זה לא יהיה נעים ביותר. לכן, הכול תלוי במידת ההשתתפות, האהבה והקשר בינך למאזינים שלך.

הערה: כיצד להפוך פעולה אגואיסטית להפוכה?

תשובתי: להחדיר אהבה בקשר בינינו.

תתארו לעצמכם מדען כלשהו, נניח, רופא שניתח חולה שהייתה לו בעיה עם הקול, והוא אפשר לו לדבר. והאדם הזה שר בקול צרוד, ומזייף לגמרי את המנגינה. איזה תענוג זה מביא לרופא כשהוא שומע את תוצאת עבודתו!

כאן הכול תלוי לא בביצוע הנכון, אלא בקשר בין בני האדם. אם על ידי זה אתה מספק הנאה לאחרים, לבריאות. לפחות, הכול גלוי לפניך.

העיקר, להיות בקשר הנכון עם האחרים כשהם מרגישים אותך ואתה מרגיש אותם באהבה. אז, היחסים החדשים ביניכם שולטים בכל. אתם מבינים בדיוק בצורה אינסטינקטיבית מה לגלות ומה לא. כפי שקודם אתם רציתם בצורה אינסטינקטיבית בגלוי לנצל את האגו לטובתכם, עכשיו אתם בגלוי, באמת, מנצלים אותו בכיוון ההפוך.

מתוך שיחה מס' 7 על החינוך האינטגרלי, 14.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הרוע המלובש בטוב
בשבי האגואיזם
האהבה מנצחת הכול

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest