דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אין מקום לטעויות

אין מקום לטעויות

קיים רק רצון אחד שנברא, לקבל הנאה ותענוג, וחוץ מזה אין שום דבר שניתן לשייך לנברא. כל השאר, זה תיקונים על הבריאה, הצורה החיצונית שאותה יכול לקבל אותו הרצון על ידי השפעת האור עליו.

קיים העליון, שזו השפעה, וקיים התחתון, שזו קבלה, והתחתון הזה יכול לקבל כזאת השפעה מהעליון, שתשנה את הצורה החיצונית שלו. כמו זאב שמתלבש בכבש. אך הוא נשאר זאב! דווקא זה מה שאנחנו עושים בעצם עם האגו שלנו, עם אותו הרע שקיים בתוכנו, בכך שמנסים להקנות לו צורה הדומה לבורא.

חשוב מאוד להבין, שהכול מתרחש בתוך הרצון לקבל, כי זה מעמיד אותו בצורה חדה בפני העובדה היחידה, שהכול תלוי רק בנו, הכול מתרחש בתוכנו. אין שום דבר מחוצה לנו, כל המציאות קיימת בתוכנו, בתוך הרצון לקבל שלנו.

והרצון תמיד נשאר רצון, ואסור לי להשתדל לשנות אותו. אני לא צריך להקטין או להגדיל אותו, להתענות על ידי צום או להלקות את עצמי. אני רק צריך לדרוש מהבורא שישנה את הצורות של הרצון שלי ויהפוך אותי לדומה אליו.

על ידי שום פעולות אחרות, חוץ מפנייה לאור, אני לא אוכל להשיג שינוי אמיתי. בכל השאר אני רק אזיק לעצמי ואעוות את כל הטבע. איך אני יכול לעשות משהו בעצמי עם הרצונות שלי? – אפילו מגוחך לצפות לזה. אם האדם נוהג כך, אז הוא מתחיל לקלקל את כל הדרך שלו, את התפיסה, ההבנה, הגישה.

וזה מה שכל האנושות עושה, בכך שמקווה להשיג הטבות על ידי כל מיני הפעולות שלה, כמו מהפכות במדע או בחברה. כל הפעולות שנעשו על ידינו עד עכשיו, החל מאותו היום שבו ירדנו מהעצים, הפכנו לבני אדם שבעולם הזה והתחלנו להתפתח, נועדו רק לגלות לנו שהפעולות האלה שלנו הן אינן נכונות.

ועכשיו אנחנו נמצאים בפתחו של שינוי, בכך שעושים ביקורת על כל האבולוציה שלנו ורואים, שדווקא הרצון האגואיסטי הכריח אותנו לעשות את כל הדרך הזאת. כל מה שעשינו עד היום, הייתה טעות אחת גדולה.

לא ניתן היה להימנע ממנה מפני שללא גילוי הרע אי אפשר להתקדם. אבל הטעות הייתה בזה שאנחנו ניסינו להתעסק עם הרצונות שלנו – להגביל או למלא אותם, לשנות אותם בכוחות עצמנו. אנחנו כל פעם קיווינו להשיג בדרך הזאת חיים טובים, אך בכל פעם טעינו מחדש וקיבלנו מכות במקום מילויים.

ועכשיו אנחנו צריכים לערוך חשבון – האם כדאי להמשיך כך הלאה? זה כבר בלתי אפשרי אפילו שנרצה בזה. אנחנו לא נוכל לעשות שום תנועה קדימה כדי להמשיך ולקלקל עוד יותר את הרצון לקבל שלנו, כי אין יותר לאן! כל המערכות כבר לא יתנו לנו את האפשרות לממש אותן עוד יותר.

אם נמשיך באותו הכיוון, אז נשארה לנו רק מלחמת עולם, כמכה האחרונה והמכרעת. או שאנחנו נתחיל בשינויים הכרתיים, או שנזמין על עצמנו ייסורים נוראיים. אבל כל התהליך היה דרוש כדי להביא אותנו למצב של הכרת הרע, הגישה שלנו לתקן את עצמנו ואת העולם.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 02.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מלחמה חסרת תועלת עם הרצון
נולדו לשמחתו של האור
נר בלב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest