דף הבית / חינוך, ילדים / כבוד חשוב יותר מכסף

כבוד חשוב יותר מכסף

מחקר: מעמד סוציו-אקונומי גבוה, השכלה והכנסה אינם מהווים מקור לאושר, דווקא מה שנותן לאדם סיפוק גדול יותר הוא הכבוד וההכרה שניתנים לו על ידי אנשים אחרים.

מחקרים גילו שברגע שהצרכים הבסיסיים של האדם (דיור, מזון, הסקה) מסופקים, עלייה נוספת בהכנסות כבר לא מביאה הרבה אושר. לכן אנשים יכולים להרגיש מאושרים מאוד רק כתוצאה מכך שהם נהנים מכבוד מצד בני גילם.

העניין הוא, שאנשים במהירות מסתגלים להכנסות הגבוהות ובמשך זמן קצר חוזרים למצב הפנימי הראשוני. בהיררכיה של הערכים האנושיים הצורך להשתייך לקהילה מסוימת ולהיות נאהב, הרצון לכבוד ולהכרה עומדים מייד אחר הצורך במזון ובביטחון, אפילו לפני הצורך במושכלות. אדם יכול להיות מאושר אם הוא מקבל הכרה מצד הסביבה למרות המעמד הסוציו אקונומי הנמוך.

אל לנו לשכוח את חוק ההרמוניה של האנרגיה – ככול שאדם נותן יותר חום ואהבה לאנשים אחרים, כך הוא מקבל יותר בתמורה מהם ומהיקום.

התייחסותי: חכמת הקבלה טוענת שהחומר של כל הבריאה הוא הרצון. באופן כללי הרצון מחולק לארבע רמות: "דומם", "צומח", "חי", "מדבר". בתוך האדם הרצון מתחלק לרצונות גופניים (אוכל, מין, משפחה) וחברתיים (כסף, כבוד, מושכלות). מכאן הפסיכולוגים הבינו שהדבר החשוב ביותר, מלבד הצרכים הגופניים, הוא ההרגשה בתוך החברה. לכן חכמת הקבלה טוענת, שאם אחרי הסיפוק של הצרכים הגופניים העיקריים, ניתן לאנשים מיומנויות חברתיות נכונות באמצעות החינוך האינטגרלי, כולם בסופו של דבר יהיו מאושרים והאנושות תגיע לאיזון עם עצמה ועם הטבע.

ידיעות קודמות בנושא:
רוצה להיות מאושר, תהיה!
איך לשנות את סולם הערכים של החברה?
הכול תלוי בהערכת הסביבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest