דף הבית / חינוך, ילדים / מאמץ רצוני של האנושות

מאמץ רצוני של האנושות

שאלה: אם באדם כבר הוטבע הרצון לאינטגרליות, אז מדוע הוא מתקדם בדרך של התפתחות אישית?

תשובתי: הרצון הזה באדם הוא לא הכרתי. לראשונה נתקלנו בכזה מצב שבו מראים לנו את המבוי הסתום של המשך ההתפתחות שלנו, ואילו אנחנו צריכים למצוא את הפתרון שלו שנמצא דווקא באינטגרליות!

אבל הוא לא מופיע בנו בצורה טבעית, אלא להיפך, זה נוגד לחלוטין לפנימיות האגואיסטית שלנו.

כאן נוצרת בעיה – האנושות כבר לא נדחפת קדימה בצורה אוטומטית על ידי התפתחות האגו. היא נעצרה, מאחר והאגו אינו מתפתח הלאה בצורה ליניארית. לפנינו הצורך להפוך לחברה אחת אינטגרלית, להפוך להיות שווים, אינטגרליים בערבות הדדית, בקשר הדדי. זה עד כדי כך לא מסתדר עם התיאורים שלנו על קיום אישי, משפחתי וחברתי, שאנחנו מראש מבטלים את האפשרות הזאת, על אף שרואים בטבע המתגלה, בטכנולוגיה, במסחר הבינלאומי ובכל השאר, הופעתן של מערכות אינטגרליות ששולטות עלינו בהכול.

ולכן נוצרת הבעיה איך להסביר לאנשים שההתפתחות שלנו צריכה להיות מכוונת לאינטגרליות, לקשר הדדי, לאיחוד, אף על פי שזה זר להם לחלוטין, מנוגד לטבע שלהם, והעיקר, מצטייר כמשהו בלתי אפשרי? איך אפשר להציע לאדם משהו שכל כך מעורר בו סלידה? איך ניתן לגשת אליו?

לצורך זה דרושים לנו מאמצים משותפים עם פסיכולוגים, פילוסופים, פוליטיקאים, כלכלנים, מדענים מתחומים שונים, שיספרו לאנשים על כך שזה באמת קיים ומתגלה היום לפנינו.

אף על פי שבנושא האינטגרליות קיימים הרבה מאמרים ומחקרים, האדם הפשוט בכלל לא תופס את זה.

לראשונה אנחנו ניצבים בפני הצורך של מאמץ רצוני מצד האנושות כלפי השלב החדש של ההתפתחות.

אנחנו אף פעם לא השקענו כאלה מאמצים. אני תמיד "נדלקתי" מהרצונות החדשים ומיהרתי לממשם. ועכשיו הרצונות האלה לא מופיעים בי, אני מצוי במשבר. ואת הרצון החדש הזה למימוש החדש של עצמי, כחלק החברתי אינטגרלי של האנושות, כאדם של היקום – אני צריך ליצור בתוכי תחת השפעת הסביבה הנכונה, הלימוד, החינוך וכדומה. לפנינו מתגלה שיטה שמנוגדת לטבע שלנו! איך אנחנו נטפס עליה, אני לא יודע, על אף שזה כבר ניצב בצורה ממשית לפנינו.

מתוך שיחה על חינוך אינטגרלי, תוכנית 32, 24.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
ממה התחילה האינטגרציה?
אני דורש הוכחות !
האגו משנה צורה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest