דף הבית / אהבה / הטבע כולו גוף אחד

הטבע כולו גוף אחד

דעה: (מתוך חוברת של סדרת ההרצאות "אדם בטבע ובחברה"). האדם קיים מעבר לדימוי שלנו עליו. לא כדאי לסכם את האדם על ידי מודעות, מחשבה, שכל ודעה – הוא יותר גבוה מזה. הוא יותר עמוק מהמודעות שלו, הוא יותר פיקח מהמחשבה שלו, יותר חזק מדעתו, יותר חכם מהשכל שלו. מהות קיום האדם יותר מעודנת ונעלה מכל זה. הוא מוגדר ומנוהל לא על ידי מחשבה ומודעות, אלא על ידי אהבה, אפילו כאשר הוא מרגיש דחייה ומתמלא בשנאה. האדם מוגדר לפי מה הוא אוהב ואיך הוא אוהב. הוא מכיל בתוכו את החזון הלא מודע שלו, הוא המקור לכל המילים והפעולות שלו, הוא המעיין של התשוקות והחלומות שלו, הוא האיזון וחוסר האיזון של הפיתויים הבלתי נשלטים שלו. דווקא בגלל זה התודעה אינה חודרת לשורשים העמוקים והעיקריים של אישיות האדם, וקול המחשבה דומה לקול של הצועק במדבר.

האחר זה אתה. סוקרטס, תוך כדי ששהה בבית הכלא שבו היה נכלא בגלל דעותיו, אמר: "הייתי צריך לאבד הכול: בית, ילדים, משפחה, בריאות, להתמודד עם המוות כמו חיה נרדפת. המודעות שלי הייתה צריכה לשקוע בחושך ולהתעורר בבוקר עם השמש הזורחת – כל זה היה צריך לקרות כדי שאני פתאום אבין – אמרתי, לעתים קרובות, שהרע זה חוסר השכלה ושהכול בחיים ניתן לחקור על ידי השכל. זה לא כך. בבית הכלא הבנתי את מה שלא יכולתי להשיג – את האהבה, את היכולת לאהוב את כולם, להבין שאתה זה האחר, ולאהוב אותו. אם יש בך את זה, אז השכל יוכל להצביע על האמת."

האהבה לאחר היא חוק. "האהבה לייצור אחר, החמלה, החיבה לכל יצור חי בכדור בארץ – זה חוק כללי ששורה גם בין הצמחים, גם בין החיות וגם בין בני האדם. הניסויים של ק. בקסטר ידועים היטב בכל העולם – על הקליטה מרחוק של "סימני החיבה והחמלה" בין הצמחים והחיות, כמו גם בין האנשים.

אמנם, לא בכל המקרים, אך ברוב הניסויים שהוכחו, הראו למשל צמח שהומת במים רותחים, החיישן שהותקן על צמח אחר קלט דופק חשמלי שנרשם על ידי המכשיר. "הצעקה" הזאת לפי הטבע הפיזי שלו הייתה דומה לזו שמוציא גוף האדם ברגע מצוקה.

הצמח חש מצוקה לא רק בעקבות כאב ומוות של צמח אחר, אלא גם בעקבות כאב של יצור חי שנמצא בסכנת חיים, כלומר, במדרגת התפתחות אחרת.

בדומה לכך, עץ הלבנה משדר "איתותי מצוקה" על בסיס החיישנים שהותקנו על הגזע, בזמן שחתכו עץ אחר שנמצא די רחוק.

כל ייצור חי צועק. גלאי האמת שחובר לצמח שהיה עד לשקר, מעיד על כך שהצמח נסער מהשקר והביע את זה על ידי דופק חשמלי. מתברר שכל חי שנפגש עם הרע, צועק לא באמצעות תנודות האוויר, אלא על ידי תנודות אחרות שמעבירות את מידע האזהרה הזה לכל מה שמסביבו.

המרחק לא משפיע על התחושות. כאשר בתוך צוללת באוקיינוס אחד הכאיבו לגורי ארנבת, בצוללת אחרת באוקיינוס שונה באותו הזמן אימא ארנבת רעדה בפתאומיות בדיוק באותם הרגעים. ורנדסקי טען לא במקרה שביו-הספירות השלמות של כוכבי הלכת המרוחקים מחליפים מידע ללא הפסקה.

תיאוריית העברת מידע. יחד עם העברת המידע מתא לתא על ידי מגע, קיימת בטבע גם העברת איתותים למרחקים בתוך המרחב, ברמת האנרגיה של פעולות הגומלין הקוונטיות בין החלקיקים. לכאן אפשר לשייך גם את העובדות על ההשפעה של מגנטיות האדמה, סופות השמש או סתם מזג האוויר על מצב הרוח וההרגשה הכללית של כל היצורים החיים, כמו גם יכולתם של בעלי החיים להרגיש התקרבות של רעידות אדמה.

ידיעות קודמות בנושא:
איזון בדרך של אהבה
אם זה כל כך חשוב, לְמה אנחנו מחכים?
האם אנחנו מבינים את חוקי הטבע?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest