דף הבית / המשבר ופתרונו / לראות את העולם דרך העיניים של אישה

לראות את העולם דרך העיניים של אישה

במשך עשרות אלפי שנים עד היום אנחנו התפתחנו על ידי רצון הגורל, ובפועל לא השגנו בזה שום דבר. הפסיכולוגיה, מדעי האדם, המדע של טבע האדם והעולם הפנימי שלו, קיימת רק כ- 100 שנים.

לפני המצאתה של הפסיכולוגיה לא חשבנו שיש צורך לחקור את התנהגותנו והתפתחנו בדומה לבעלי חיים, באופן אקראי. רק בעת האחרונה הרגשנו צורך בידע על האדם, על החברה, על הסביבה, על איך ליצור את הסביבה, וכיצד לארגן נכון את חיינו.

המושג עצמו, "חיים חוץ גופניים", נשמע קצת מיסטיקאי, אך לא שייך בשום אופן למיסטיקה. פירושו, שהאדם מפתח יכולת להסתכל על עצמו כאילו מהצד – האפשרות לראות את העולם דרך העיניים של אדם אחר – בעזרתה נפתחת לנו האפשרות להבין אחד את השני, וזה בדיוק מה שאנחנו צריכים לדעת לעשות.

לגברים מאוד קשה להסתכל על העולם דרך העיניים של אישה. אבל כל אחד מאיתנו חי במשפחה ומבין את הצורך ליצור משפחה, אחרת נכחד כמו הדינוזאורים. אנחנו מחויבים להביא ילדים ולחנך אותם. לכן חשוב לנו להבין את הפסיכולוגיה של המין השני ולהבהיר לעצמנו לא רק איך לחיות נכון, אלא גם איך ליהנות מהחיים האלה. בהתחברות אחד עם השני, אנחנו מגלים את החצי השני של העולם. כך אנחנו בנויים. וזה נקרא "חיים מחוץ לגוף", זאת אומרת, שאנחנו מקבלים תוספת בתפיסתנו מבחוץ. עד היום התפתחתי בצורה אגואיסטית בתוך הגוף שלי והשתוקקתי כמה שיותר למלא את עצמי וכמה שפחות לקחת בחשבון את הדעות וההשקפות של אדם אחר.

כיום, המשבר שמתפשט בכל העולם, מחייב אותי להיות חלק של אדם אחר, לקבל את נקודת המבט שלו, את התפיסה של עולמו הפנימי. ואז אני כאילו יוצא מעצמי והופך להיות חלק מהאחרים. בזה אני מקבל את הרצונות והמחשבות של כל האנושות – את כל היכולות שלה. כאילו אני יוצא מהגוף הפרטי שלי ומקבל אפשרות להרגיש, לחוות את כל המציאות.

כאן התקופה הישנה מפנה את מקומה לתקופה חדשה, לתפיסה שונה לחלוטין של המציאות. עכשיו יש לי הזדמנות לראות ולהרגיש את המציאות לא בתוך התפיסה הצרה והמוגבלת שלי, אלא דרך ההרגשה וההבנה הכוללת שהצטברה בכל האנושות.

אם אני מתחבר עם האנשים האחרים ומקבל חינוך בחברה מורחבת ורבגונית, אז אני מגלה את ההזדמנות לראות את החיים לא רק האישיים שלי, אלא בכל מגוון התחושות והרגשות. כי עכשיו, כשכללתי את כל האנושות, אז התמונה של העולם הרבה יותר עשירה.

מתוך שיחה מס' 3 "חיים חדשים" , 29.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מדורה שאינה צריכה לכבות
להגיע עד ל"אני" של מחר
המוות הוא המחיר של התפתחות האגואיזם

One comment

  1. שלום רב, הרב לייטמן ובני ברוך גדולי הדור

    פנייתי בנוגע לאינפורמציה מלאה ומעודכנת לגבי לו"ז ומיקום שיעורי הרב וסדנאות. לדעתי , דווקא בסביבה טובה צריך לקבל את כל האינפורמציה. לדוגמא, הערב יש שיעור רב בין 23:00-01:00 בשום מקום לא מצויין זאת. אנייודעת כי נרשמתי לתפוצה של כל הקבוצות בארץ, אך למה עלי, שיש לי רצון להשתתף, צריכה לקבל מידע לא מלא, למשל באיזה אולם? ועלי להתקשר למס' אנשים כידי לדעת.בקיצור, בקשתי היא שלו"ל הסדנאות, השיעורים המיוחדים והיכן שהם מתקיימים פיזית יפורסמו בסביבה טובה. בעיקר לנשים, כי הגברים יודעים. תודה, מצפה לתשובתכם, שבת שלום

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest