דף הבית / חינוך, ילדים / חברה אינטגרלית היא מקור של כוח

חברה אינטגרלית היא מקור של כוח

שאלה: כיצד הקשר בסביבה אינטגרלית יאפשר לאדם לדאוג באופן בסיסי, לפחות לכך שתהיה לו פת לחם?

תשובתי: נניח אנשים נמצאים במצב של ניתוק, הם אינם רוצים לדבר, יש להם מבט עצוב ומרוקן. תושיבו אותם במעגל זה ליד זה, כדי שהם יגעו בברכיים אחד של השני, כמו ילדים, יניחו את ידיהם על הכתפיים או על הברכיים זה של זה, יתחילו להרגיש זה את זה. ואתם תראו איך, כשהם מתחילים לעורר איזה שהוא שדה משותף, לפתע מבפנים מופיעים בהם סימני חיים.

וכל זה מכיוון שהם הופכים להיות דומים למערכת האינטגרלית הכללית, מעוררים את הכוח מהמערכת הזאת על עצמם, אך לא בצורה ליניארית, אלא אינטגרלית, מעגלית, והכוח הזה מתחיל לפעול בהם בהדרגה, הוא מסתובב כמו בטבעת, כמו זרם בתוך מוליך שיוצר שדה.

באופן כזה האנשים מתחילים להתעורר, משום שכולם ביחד בתוך המעגל הזה השתוו למערכת הגלובלית שאותה מציג לנו עכשיו הטבע. מופיעים אצלם כוחות, רצונות, שכל, תכונות חדשות, שמיוסדים על שיתוף, על אינטגרליות.

הם מתחילים להרגיש בהדרגה את העולם, לראות אותו דרך תכונה אינטגרלית – מה שהתבהר ביניהם דרך הכוח המשותף הזה. כל אחד מהם מפסיק להרגיש את ה"אני" שלו, ומרגיש את ה"אנחנו" הכללי – את ה"אני" המאוחד, שם אין "אותי" ואין "אותך", ואין "אותו", אלא קיים בין כולם "אני" אחד ודרכו הם מסתכלים על הכול.

אז מופיעים אצלם תנאים חדשים לחלוטין, תכונות, כוחות, אפשרויות בדרגה חדשה – בדרגה של אינטגרליות, והחל ממנה הם גדלים. הם מתנתקים מכל העבר כיוון שזה אומר, נפילה חוזרת לתוך ריקנות ועצבות.

היום האדם החל להיות חבר בחברה האינטגרלית ורק דרכה הוא יכול לקבל כוחות, רעיונות, מטרות, ערכים, ולפעול למען זה. אם הוא לא סגור בתוך חברה אינטגרלית, אין לו מהיכן לשאוב כוחות, רצון, הוא לא יוכל לעבוד, לא יוכל לפעול.

וכך כל העולם שלנו. כמובן, בהדרגה יגיעו לכך כל המדינות. ובמיוחד עכשיו כשישוחררו מיליוני מובטלים, מעמד הביניים ייעלם בהדרגה ובאופן כזה ייאבד את ייחודיותו. אם אנחנו לא נעבוד איתם, עתיד נוראי מצפה לאנשים האלה.

מתוך תוכנית מס' 31, בית ספר לחינוך אינטגרלי 23.05.12

ידיעות קודמות בנושא:
האגו משנה צורה
מצב מאושר
כסף או התעלות?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest