דף הבית / חינוך, ילדים / אור שמלובש במילים הפשוטות ביותר

אור שמלובש במילים הפשוטות ביותר

שאלה: איך אפשר להלביש עקרונות קבליים במילים פשוטות ורגילות, שכל אחד יוכל לקבל אותן ולהסכים איתן?

תשובתי: לאדם שלומד את חכמת הקבלה, מובן שהחיבור הוא הכרחי. כי התרחשה "שבירת הכלים", ואם אנחנו מנסים עכשיו להדביק את החלקים בחזרה, אז אנחנו מושכים אלינו את אור התיקון ע"ב-ס"ג, ה"אור המחזיר למוטב", שמחבר אותנו. ובכלי המשוחזר והמתוקן הזה מתגלה האור העליון, הבורא.

כל התהליך הזה מובן. אנחנו מנסים להתחבר, רואים שלא מסוגלים ואז מבקשים עזרה מ"האור המקיף" שמחבר וממלא אותנו, בכך שהופך מ"אור מקיף" ל"אור פנימי".

נשאלת השאלה, איך אפשר להסביר את כל זה לכל אדם בכזאת צורה שהוא יבין? ואני אומר, שאנחנו צריכים להתחבר מעל לשאלות שלנו.

אף פעם, במשך כל ההיסטוריה שלנו, אנחנו לא פעלנו בצורה נכונה. אבל אם אנחנו מתחברים, אז הופכים להיות כמו "משפחה אחת", שבה כולם אוהבים זה את זה, מתחשבים בצרכים של האחרים.

ועכשיו, מתוך החיבור הזה שהושג, אנחנו מסתכלים על כולם ורואים שיש כאלה שכבות, כאלה חלקים של החברה שלנו, שדורשים יתר תשומת לב: זקנים,ילדים, זוגות צעירים, אמהות חד הוריות, שכבות עניות של האוכלוסייה, שפשוט חיים בעוני, וישנם עשירים. ורק הודות לחיבור אנחנו נגלה איך אפשר לחלק הכול בצורה צודקת.

עכשיו, מאחורי "השולחן העגול" הזה נמצאים נציגים של כל העם, אז בואו נראה איך אנחנו יכולים קודם כל להשיג איחוד. ואחר כך אנחנו כבר נחלק איך שהוא את העוגה הכללית שלנו. אם אנחנו נעשה את זה, מתוך החיבור והאהבה שלנו, אז לא תהינה שום טענות. החברה תהיה מלוכדת, מאוחדת, מכוונת לטוב ואופטימית, מסופקת ורגועה.

ואת כל זה אפשר להסביר בלי להזכיר את "המאור המחזיר למוטב". אף על פי שכמובן, את כל השינויים הטובים האלה עושה האור, אבל האנשים לא חייבים לדעת את זה. האור יגיע דרך אותם המקובלים שיימצאו בינינו.

מתוך הסדנה בטורונטו, 19.06.2012

ידיעות קודמות בנושא:
חיבור מעל לכל ההבדלים
ההיצע לא צריך לעלות על הביקוש
אור אחד, לבושים שונים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest