דף הבית / חינוך, ילדים / סיכומים של "השולחן העגול"

סיכומים של "השולחן העגול"

שאלה: איך היית מסכם את הדיון שלנו מסביב ל"שולחן העגול"?

תשובתי: אנחנו עשינו ניסיון להתחבר, להתעלות מעל לוויכוחים שלנו, השתדלנו לתפוס את החיבור כערך העליון ביותר, נהיה לנו מובן יותר שאם אנחנו נתחבר, אז מתוך החיבור הזה נוכל לפתור את כל הבעיות. ואם אנחנו נמשיך בדיונים האלה מסביב ל"שולחן העגול", אז בסופו של דבר יש לנו סיכוי להצליח – אנחנו נחייה ללא מחלוקות ומלחמות, בצורה ראויה ביותר, שכולם יכירו בה. בחיבור הזה יכולים להשתתף כל שכבות האוכלוסייה. אף אחד לא יהיה מקופח בשום דבר, וזוהי הדרך הבטוחה ביותר לפיתרון הבעיות.

אם אנחנו נמשיך בניסיונות שלנו להתחבר באמצעות דיונים מסוג זה, נוכל להשיג הסכמה כוללת, איחוד, הבנה הדדית. נציגי כל שכבות העם יתאחדו ביניהם, ישוחחו, יבינו טוב יותר זה את זה. הם ישתדלו להתחבר מעל לכל ההבדלים, ולא יצביעו ויאשימו זה את זה.

אנחנו מעלים את עצמנו לכזאת דרגה, כדי לחשוב בראש ובראשונה על החיבור שלנו. וכבר מלמעלה, מתוך החיבור הזה, כמו במשפחה, אנחנו פותרים את כל הבעיות שקיימות אצל כל אחד.

לא קיימת גישה אחרת שמאפשרת להשיג חלוקה צודקת ושאף אחד לא יתנגד לה. קודם כל, אנחנו צריכים להשיג שיתוף, ומתוכו אנחנו כבר נוכל לראות מה רוצה כל אחד ונוכל להחליט איך אנחנו יכולים לעשות את זה כולנו יחד.

אבל אם אנחנו נעשה חלוקה כזאת ללא החיבור, אז זה יזמין מלחמות נוראיות, ואז כל מי שחזק יותר ינסה לקחת לעצמו נתח גדול יותר. ואז העם אף פעם לא יוכל לחיות בשלום ובהסכמה.

מתוך הסדנה בטורונטו, 19.06.2012

ידיעות קודמות בנושא:
חיבור מעל לכל ההבדלים
"שולחן עגול" הוא מכשיר של אינטגרציה
עלייה לאפשרויות חדשות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest