דף הבית / חכמת הקבלה / גלגול נשמות / כיצד לרכוש את הנשמה שלך?

כיצד לרכוש את הנשמה שלך?

שאלה: למעשה, אני מהווה בפני עצמי גוף בהמי ועדיין אין לי "נשמה". איך אני משיג אותה?

תשובתי: נשמה, זה חלק אלוקה ממעל. אלוקים, זה השפעה, דרגת "בינה", דרגה של האהבה הכללית. אם אתה רוכש את התכונה הזאת, זה סימן שקיבלת את החלק אלוקה ממעל. ממעל, משמעותו, שהערך של ההשפעה והאהבה בעיניך עליון יותר מהרצונות הבהמיים שלך.

אם אתה תרכוש חלק מהתכונה הזאת, זה סימן שקיבלת את הנשמה. מדוע? מפני שבחלק הזה, שבו אתה תוכל לאהוב את האחרים, להשפיע להם, אתה תרגיש עולם אחר, עולם הבא, משהו מחוץ לֵמה שאתה מרגיש עכשיו. כי כל הספירה (העיגול) שאותה אתה מרגיש עכשיו, כאילו שאתה נמצא בתוכה והיא מקיפה אותך, זו ספירה שאתה מרגיש בתוך האגו שלך. ואם אתה רוכש את תכונת ההשפעה, אתה כאילו יוצא מתוך הספירה (העיגול) הזאת לספירה יותר עליונה, מחוץ לעצמך. אתה מקבל הרגשה חוץ גופית, מצב רגשי במיוחד (על חושי), ואז אתה מתחיל לגלות את העולם העליון, מחשבות ורצונות שמכוונים במלואם להשפעה ואהבה. זה נקרא "תוספת" מעל לחמשת החושים שלך שיש לך היום, הראייה, השמיעה, הטעם, הריח והמישוש, שבהם אתה מתאר לעצמך את העולם הזה. אתה מוסיף לחמשת החושים האלה עוד חושים נוספים שעובדים בהשפעה, והם נקראים "כתר", "חכמה", "בינה", "זעיר אנפין" ו"מלכות", ובהם אתה מרגיש משהו נוסף שנמצא כולו בהשפעה. ואז במבנה החדש הזה שאותו רכשת, אתה מתחיל להיות "אדם", הדומה לבורא.

היום אתה קיים בספירה (בעיגול) אגואיסטית שנקראת "העולם הזה", אתה מרגיש הכול רק בתוך האגו שלך, ואלה הם החיים שלך. נניח, שהרחבת את עצמך עד לאיזו ספירה (עיגול) חיצונית. מה שאתה מרגיש בה נקרא "העולם העליון".

אז הכלים שאותם אתה משיג יחד עם זה, הרצונות והמחשבות, נקראים "אדם", הדומה לבורא. והאור שאתה משיג בתוך הכלים האלה, המילוי – זה הבורא, תכונת ההשפעה והאהבה.

אחר כך אתה משיג עולם עוד יותר גדול, את המדרגה הבאה, וכך אתה מתקדם ב-125 מדרגות. אבל שם כבר יש לך שׂכל עליון ורגשות שעוזרים לך להבין את המתרחש. העיקר זה, לצאת מהספירה (מהעיגול) הראשונה, מפני שהטבע שלה מופנה כולו פנימה, היא הפוכה מכל שאר הספירות שהטבע שלהן מכוון החוצה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 15.06.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הקו אמצעי הוא הנשמה
הבית של נשמתנו
על קצה לשון המאזניים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest